در رسانه : اجرای غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در استان

طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در ۱۹۰ پایگاه استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با هدف شناسایی به موقع اختلالات بینایی در کودکان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ استان مرکزی؛مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در ۱۹۰ پایگاه استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با هدف شناسایی به موقع اختلالات بینایی در کودکان اجرا می‌شود.

«زهرا امینی» افزود: انجام طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم براساس اعلام جدول رنگ‌ بندی کرونا در شهرهای تابعه استان انجام می‌شود.

وی توضیح داد: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در شهرهایی که در موقعیت پرخطر کرونا و با رنگ قرمز هستند اجرایی نمی‌شود اما ، در شهرهای نارنجی و زرد امکان اجرا با رعایت دستورالعملهای بهداشتی درحال اجرا است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: کودکان سه تا ۶ سال در خانه بهداشت و مجتمع‌های بهزیستی استان غربالگری بینایی می‌شوند.

امینی افزود: برای جلوگیری از تجمع والدین در پایگاه‌ها، یکی از والدین با در دست داشتن مدارک شناسایی کودک اقدام به حضور در این مراکز می‌کند.

وی اظهار داشت: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است و در صورتی که اشکال دید کودک قبل از پنج سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع بینایی کامل به دست می‌آید.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: هر چه درمان چشم تنبل بیشتر به عقب افتد، احتمال به‌دست آوردن بینایی کامل کمتر است، به‌طوری که پس از ۱۰سالگی درمان تاثیر زیادی در بینایی نخواهد داشت.

رشد و تکامل مرکز بینایی هر فرد از دوران جنینی تا حدود هشت سالگی ادامه دارد که حداکثر سرعت رشد در ۲ سال اول است.

طرح غربالگری تنبلی چشم از سال ۷۴ در سازمان بهزیستی کشور آغاز شده شده است و هر ساله به‌صورت همزمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

 

کد خبر 42999

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد