در رسانه :اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم، با هدف شناسایی به موقع اختلالات بینایی در کودکان و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در 190 پایگاه استان مرکزی اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا امینی افزود: انجام طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم بر اساس اعلام جدول رنگ بندی کرونا در شهرهای تابعه استان مرکزی، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم در شهرهایی که در موقعیت پرخطر کرونا و با رنگ قرمز هستند اجرایی نمی‌شود، اما در شهرهای نارنجی و زرد امکان اجرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درحال اجرا است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: کودکان 3 تا 6 سال در خانه بهداشت و مجتمع‌های بهزیستی استان غربالگری بینایی می‌شوند. همچنین برای جلوگیری از تجمع والدین در پایگاه‌ها، تنها یکی از والدین با در دست داشتن مدارک شناسایی کودک اقدام به حضور در این مراکز می‌کند.

امینی تصریح کرد: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر 5 سالگی است و در صورتی که اشکال دید کودک قبل از 5 سالگی تشخیص و درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع بینایی کامل به دست می‌آید.

وی بیان داشت: هر چه درمان چشم تنبل بیشتر به عقب افتد، احتمال به دست آوردن بینایی کامل کمتر است، به طوری که پس از 10 سالگی درمان تاثیر زیادی در بینایی نخواهد داشت. 

کد خبر 42998

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد