لزوم توسعه همه جانبه و ارتقای سطح خدمات اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در حاشیه برگزاری مانور اورژانس اجتماعی از موفقیت آمیز بودن مداخلات اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در زمینه ی پیشگیری از خودکشی خبر داد.

دکتر فرگل صحاف در این مانور که معاون امور اجتماعی، رییس اداره بهزیستی تبریز و با حضور کارشناسان معاونت پیشگیری و اورژانس اجتماعی  شهرستان تبریز برگزار شد ؛ هدف از این مانور را آشنایی مردم با اهداف و فعالیت های اورژانس اجتماعی ۱۲۳ عنوان کرد و ابراز داشت :  پیشگیری از این آسیب اجتماعی در سه سطح انجام می پذیرد که در سطح نخست تمرکز بر شناساندن عوامل خودکشی جهت کاهش و حذف عوامل، آموزش عمومی و آموزش تخصصی به پرسنل مرتبط با این امر است. 

وی با اشاره به انجام برنامه های آموزشی مختلف در معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی در راستای تاب آوری اجتماعی، افزود: برنامه‌های اورژانس اجتماعی شامل فعالیت مداخله در بحران، تلفن ۱۲۳ و خدمات سیار اورژانس اجتماعی است و رویکرد اورژانس اجتماعی در مواجهه با افکار یا اقدام به خودکشی رویکردی مداخله گرایانه با اقدام سریع و به موقع است .

وی درتبیین شعار امسال روز جهانی پیشگیری از خودکشی، با عنوان : “با عمل، امید بسازیم “ اظهار داشت : با تشویق، درک، همدلی و به اشتراک گذاشتن تجارب می‌خواهیم راه‌های سلامت روان را تقویت بخشیم که 
یکی از راهبردهای اساسی برای پیشگیری از خشونت و خودکشی، بی تردید افزایش تاب آوری افراد جامعه می باشد .

دکتر صحاف، مداخله در بحران، مراقبت و مشاوره و درمان توسط پزشکان متخصص را سایر سطوح پیشگیری عنوان کرد و ادامه داد : انجام مشاوره های مددکاری و روانشناختی و ارتباط مداوم با فرد با هدف امیدوار کردن وی به آینده و پیشگیری از اقدام عجولانه از فعالیتهای اصلی اورژانس اجتماعی در این خصوص می باشد. 

مدیرکل بهزیستی استان با بیان ارائه ی مشاوره های تخصصی رایگان در این مانور افزود : با توجه به نقش مهم خانواده در این آسیب اجتماعی تا شش ماه پس از مداخله، خدمات مشاوره ای هم به فرد و هم به خانواده ی وی توسط بهزیستی ارائه می شود.

شایان ذکر است به مناسبت ۱۰ سپتامبر، روز جهانی پیشگیری از خودکشی همزمان با سراسر کشور مانور اورژانس اجتماعی در کلیه مراکز فوریتهای اجتماعی در شهرستانهای استان برگزار شد.

کد خبر 42980

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد