اسلامشهر| تشریح برنامه‌های اداره بهزیستی 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر از واکسیناسیون دو دز همه کارکنان و بیماران مراکز نگهداری سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری پانا، حمیدرضا جعفریان، در سخنانی اظهار کرد: با توجه به مقوله آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که در هر جامعه وجود دارد، خدمات و وظایف بهزیستی در کشور بر اساس دستورالعمل‌های خاصی طراحی شده و به مرحله اجرا درمی‌آید.

او تعداد مراکز مثبت زندگی شهرستان اسلامشهر را ۱۳ مرکز اعلام کرد و گفت: این مراکز با پراکندگی جغرافیایی خاصی و با تأکید بر محله محوری در همه مناطق پرجمعیت شهرستان راه‌اندازی شده و خوشبختانه اسلامشهر در ردیف شهرستان‌های پیشرو در این زمینه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر، تعداد مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت را ۷۲ باب برشمرد و بیان کرد: در این تعداد مرکز و موسسه به طور میانگین برای ۴۰۰ فرد ساکن اسلامشهر اشتغالزایی صورت پذیرفته که با توجه به حمایت‌های دولت و برون سپاری‌های بهزیستی می‌توان به جرأت اشتغال این افراد را پایدار و مستحکم اعلام کرد.

او میزان تسهیلات اشتغالزایی تعیین شده برای سال جاری را یکصد و ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: برای بهره‌مندی افراد دارای شرایط از این خدمات به سرعت پرونده‌های متقاضیان تشکیل شده و تعدادی از این افراد نیز به بانک‌های عامل سطح استان برای دریافت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال معرفی شدند و سال گذشته نیز مبلغ تسهیلات اشتغالزایی یکصد و ۱۰ میلیارد ریال بود که ۹۶ درصد این رقم توسط معرفی‌شدگان از سوی بهزیستی دریافت شد.

جعفریان مراکز حوزه پیشگیری را ۴۵ باب برشمرد و اظهار کرد: از این تعداد شانزده مرکز و مشاوره روانشناختی، دو مرکز مشاوره ژنتیک، یازده مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، چهار مرکز M.M.T، یک مرکز D.I.C، یک مرکز شلتر، یک موسسه مجری تنبلی چشم و سه موسسه تخصصی اجتماع محور در سطح شهرستان اسلامشهر فعالیت دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر تعداد افراد دارای پرونده در حوزه توانبخشی را نزدیک به هفت هزار نفر دانست و گفت: در حوزه اجتماعی نیز بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر پرونده حمایتی داریم که مجموعا" بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر این مددجویان مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

او در رابطه با آمار تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ نیز تصریح کرد: عزیزان اورژانس اجتماعی که ۹نفر هستند بخش عمده‌ای از امور مربوط به سلامت روان را در اسلامشهر به عهده دارند و نمی‌شود از نقش آنها به سادگی گذشت و برقراری تقریبا" یکصد و ۵۰ تماس در پنج ماه و نیم اخیر با توجه به جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری اسلامشهر، نقطه قوتی است که باید بیشتر مورد توجه و دقت قرار گیرد.

جعفریان با بیان اینکه همه کارکنان و بیماران و مراکز نگهداری سطح شهرستان، هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند، خاطر نشان کرد: برای همه کارکنان بهزیستی نیز دوز اول این واکسن تزریق شده است.

او میزان مشارکت‌های نقدی و غیر نقدی سال جاری را تا این تاریخ افزون بر دوازده میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: این رقم در قالب سبد کالا، بن کارت، نوشت افزار، وسایل کمک آموزشی مثل تبلت، جهیزیه و سیسمونی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده محیط و دست، ودیعه مسکن و کمک هزینه‌های درمانی و معیشتی میان جامعه هدف بهزیستی اسلامشهر به ویژه آسیب دیدگان ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ توزیع شده است.

کد خبر 42968

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد