شهریار| برگزاری وبینارآموزشی پیشگیری از خودکشی

وبینارآموزشی پیشگیری از خودکشی به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، وبینار پیشگیری از خودکشی در نوجوانان به همت جمعیت همیاران استان تهران در سه بخش با موضوعات مقدمه و شناسایی عوامل خطرساز، نشانه شناسی خودکشی و سرنخ ها و ضرورت فراگیری مهارت ها و نقش آنها در پیشگیری از خودکشی نوجوانان با تدریس اساتید برگزار شد.  

مدرس دانشگاه و مدیر موسسه مهرآشنای تحت نظارت بهزیستی شهریار و یکی از مدرسین، به این نکته اشاره کرد که با توجه به افزایش شهرنشینی و تغییر ارزش ها و ملاک های درونی افراد به ویژه در دوران اپیدمی کرونا انزوا و ناامیدی بیشتری را به ویژه در گروه نوجوانان به همراه داشته است. از این رو دغدغه مندی افراد در رابطه با اعضای خانواده و دوستان و حتی جامعه و تلاش برای برقراری ارتباطات سالم می تواند جامعه را در راستای پیشگیری از پدیده خودکشی کمک کند و در سلامت روان عمومی جامعه موثر واقع شود.

المیرا زارع در ادامه از یکایک افراد دعوت کرد تا با شرکت در این کارگاه که به بررسی عوامل خودکشی به ویژه در نوجوانان، علایم خودکشی و مهارت های زندگی و رابطه آن در پیشگیری از خودکشی می پردازد، به بهداشت روان خود و جامعه کمک کنند.

 زارع درادامه به این نکته اشاره کرد که پدیده خودکشی کاملا قابل پیشگیری است و گاها افراد با اعمالی ساده می توانند عزیزان خود را از خطر خودکشی نجات دهند.

 رئیس اداره بهزیستی شهریار نیز درحاشیه این وبینار گفت: با توجه به شرایط سخت جامعه امروز فراگیری مهارت هایی چون همدلی و تاب آوری از ضروریات می باشد و هر یک از ما به عنوان یک فرزند، والد، دوست، همکار، یا همسایه در قبال یکدیگر مسئولیم و فقط کافی است برای یکدیگر کمی وقت بیشتر بگذاریم و به دغدغه های یکدیگر توجه کنیم.

داود فهیم راد همچنین اضافه کرد با توجه به قابل پیش بینی بودن پدیده خودکشی افراد می توانند با یاری رساندن به یکدیگر و اهمیت قائل شدن برای درد و رنج افراد در شرایط سخت از بروز این پدیده در جامعه پیشگیری کنند.

کد خبر 42962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد