شهرقدس| اجرای فعالیتهای اجتماع محور، توسط موسسه پیشگامان طب روان

کارگاه آموزشی خانواده با موضوع مهارتهای زندگی و با هدف توان‌افزایی و ارتقای مهارت های فردی توسط موسسه طب روان بهزیستی شهرستان قدس برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، سومین جلسه کارگاه مهارتهای زندگی با موضوع حل مسئله، در شهرک عزیزی شهرستان قدس برگزار شد.

 احمد عارفی در خصوص مسایل مطرح شده در این کارگاه عنوان نمود: از جمله موارد مطرح شده در این کارگاه که ویژه گروه میانسال می باشد مسائلی پیرامون زندگی ما، وجود دارد یا به وجود می آید و ما ناچاریم برای حل این مسائل و برخورد مناسب با آنها مهارت لازم را به دست بیاوریم که برای تحقق این امر لازم است موارد زیر را به عنوان راهکار حل مسئله در نظر داشته باشیم.
 
وی درادامه افزود: در ابتدای جلسه مسایلی شناسایی مسئله، و سپس تعریف مسئله به این معنی که دقیقا مشکل بوحود آمده چیست و بدانیم چه موضوعی پیش آمده و در نهایت بعد از مشخص شدن مسئله برای حل آن ممکن است یک یا چند راه حل را در ذهن خود بررسی کنیم، بعد از بررسی آنها، راه حلی که دقیق تر و مناسب تر است را پرورش می دهیم.

 کارشناس این طرح در پایان ادامه داد: همه انسانها به منظور حل قطعی مسئله باید نتایج به دست آمده را ارزیابی کنند تا کاملاً مطمئن شوند مسئله به وجود آمده برطرف و حل شده است و نمونه های مسائل روزمره ما که با این روش می توان به سادگی آنها را برطرف کرد مانند: افت تحصیلی، رفتار خشونت آمیز یا اختلالات خواب می باشد که در سومین جلسه کارگاه مهارتهای زندگی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 42960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد