"افسردگی" مهم‌ترین عامل برای خودکشی است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: یکی از علل اصلی خودکشی ابتلا به بعضی از اختلالات روانی است و بیش از ۹۰ درصد کسانی که با خودکشی از دنیا می­روند دچار یکی از انواع اختلالات روانی بوده ­اند که در راس آنها اختلال افسردگی بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین   علیرضا وارثی روز شنبه اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت سالانه ۸۰۰ هزار نفر در جهان خودکشی می­ کنند که ۳/۱ درصد از مرگ و میرهای جهان ناشی از خودکشی است.
وی افزود:  به طور کلی سیزدهمین عامل مرگ و میر در دنیا خودکشی گزارش شده است و بر اساس همین آمار ۶۰ درصد خودکشی­ های دنیا مربوط به قاره آسیاست.
وارثی اضافه کرد: عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مانند بیکاری، فقر و غیره نیز از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار بر خودکشی به حساب می ­آیند.
وی با اشاره به موارد پیشگیری از خودکشی اظهار داشت: پیشگیری از خودکشی با تشخیص عوامل هشدار دهنده و جدی گرفتن این علایم آغاز می ­شود چرا که فردی که تصمیم به خودکشی می­ گیرد آنقدر درد می­ کشد که نمی­ تواند انتخاب­ های دیگر را ببیند.
این مسوول گفت:  بیشتر افراد متمایل به خودکشی علایم هشدار دهنده یا نشانه­ هایی از قصد خودکشی را نشان می دهند که بهترین راه برای پیشگیری از خودکشی شناخت این علایم هشدار دهنده است و اینکه بدانید در صورت مشاهده این علایم چگونه واکنش نشان بدهید.
وارثی افزود: علایم مهم هشدار دهنده برای خودکشی صحبت در مورد خودکشی یا آسیب رساندن به خود، انجام این اقدام در گذشته،  ناامیدی و تغییر ناگهانی شخصیت است.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: برای پیشگیری از خودکشی تماس با شماره­ های اضطراری اورژانس اجتماعی، صدای مشاور، اورژانس، آتش نشانی، خط ملی اعتیاد و مرکز مشاوره بیماری­ های رفتاری ضروری است

کد خبر 42919

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد