شیوع کرونا و بروز آسیب‌های نوپدید در جامعه

در رسانه های استان کرمان - باشگاه خبرنگاران جوان- رییس اداره بهزیستی شهرستان راور گفت: فقر مهارت های زندگی، تشدید کننده معضلات اجتماعی در دوران شیوع ویروس کرونا بوده است‌.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، معاون امور اجتماعی استان کرمان و کارشناس تخصصی آسیب ها با حضور در راور با رییس و پرسنل اورژانس اجتماعی این شهرستان دیدار و از روند ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی این شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید، صدیقه شبستری رییس اداره بهزیستی شهرستان راور گفت: اعتیاد، اختلافات خانوادگی، کودک آزاری و خودکشی در صدر جدول آسیب های اجتماعی راور قرار دارد.

او در مورد علل و عوامل شیوع گسترش این معضلات در شهرستان افزود: دسترسی آسان به مواد مخدر، پایین بودن سن ازدواج، چالش های ارتباطی متعدد بین اعضای خانواده ها ناشی از نداشتن مهارت های گوناگون زندگی، سهل گیری آموزش های پیش از ازدواج و... از عوامل شیوع این آسیب ها در راور است.

شبستری با اشاره به بیماری کرونا و شیوع آن گفت: یکی از پیامدهای فرهنگی و اجتماعی این ویروس، افزایش حجم آسیب های اجتماعی و تنوع آنها بوده است که  طبیعتاً با وجود بیکاری افراد خانواده، وجود قرنطینه و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها، افراد خانواده ساعات بسیار زیادی را در منزل کنار هم هستند و فقر مهارت های ارتباطی سبب بروز چالش های بسیاری در بین آنها و افزایش اختلافات خانوادگی شده است که این خود زمینه ساز بسیاری از آسیب هاست.

او بیان داشت: همچنین به دلیل گسترش استفاده از فضای مجازی و نداشتن مهارت های کافی استفاده صحیح از آن خصوصا در جوانان و نوجوانان، آنها را در معرض انواع آسیب ها قرار داده است.

شبستری همچنین به معضل درمان اعتیاد در بین جوانان و نوجوانان این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: سم زدایی و درمان این معضل بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است که متاسفانه زیرساخت لازم  در شهرستان وجود ندارد و این باعث ایجاد مشکلات زیادی شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان راور گفت: بخش دوم درمان پیگیری های تخصصی و درمان های تکمیلی است که تلاش کرده ایم علاوه بر بخش اول درمان در بخش دوم نیز در حد توان و اجازه امکانات خدمات قابل قبولی را ارائه دهیم؛ چرا که آینده هر جامعه را نیروی انسانی سالم آن تعیین می کند  و شروع اعتیاد از دوران کودکی پیش آگهی بسیار خطرناکی برای آینده ی آن جامعه دارد و پیش بینی کننده آسیب های اجتماعی جدی تر برای جامعه است.

شبستری افزود: نجات هر کودک از اعتیاد تنها قدم اول است و ساماندهی و مراقبت از وی تا دوباره به آن برنگردد خود کار خطیری است و برنامه ریزی ها و حمایت های همه جانبه ای را می طلبد که اداره بهزیستی همچون گذشته به این مهم رسیدگی می کند.

علیرضا وحید زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان نیز با تقدیر از تلاش های ارزشمند بهزیستی راور و استفاده حداکثری از حداقل امکانات موجود، به لزوم اجرای دقیق و صحیح تهیه گزارشات مددکاری به منظور دستیابی هرچه سریعتر به حمایت های قانونی و پیشبرد اهداف تعیین شده برای مددکاری هر مددجو اشاره کرد و خواستار توجه هرچه بیشتر مددکاران وکنش گران اجتماعی در این زمینه شد.

کد خبر 42916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد