آسیب‌دیدگان اجتماعی، معلول وضعیت کلی جامعه‌اند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، آسیب‌دیدگان اجتماعی را معلول وضعیت کلی جامعه توصیف کرد.

دکتر مسعود فیروزی در حاشیه‌ی مراسم اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی مشهد گفت: معتادان متجاهر، زنان آسیب‌دیده و سایر آسیب‌دیدگان، محصول شرایط اجتماعی هستند و برای حل مشکلات این حوزه، ‌ باید علت‌های موجد این اقشار، بر طرف شود.

وی به وظایف دستگاه‌های مختلف در این طرح اشاره کرد و گفت: شهرداری، عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته و سهم خود را به خوبی ادا کرده اما دستگاه‌هایی هستند که با وجود وظیفه‌مندی قانونی، از ایفای نقش مؤثر در این طرح، امتناع کرده‌اند.

دکتر فیروزی ضمن تشکر از نیروی انتظامی و شهرداری مشهد گفت: بهزیستی نیز به عنوان دستگاه خادم افراد آسیب‌دیده، در خدمت مردم است و با نگاه انسانی به این افراد خدمات می‌دهد.

وی توانمندسازی، آگاه‌سازی و اصلاح وضعیت معیشت و فرهنگ اجتماعی را جزو خدمات تخصصی بهزیستی در این زمینه عنوان کرد و گفت: آسیب‌دیدگان اجتماعی، باید با کمک همه‌ی دستگاه‌ها و نهادهایی که در قانون برایشان مسؤولیت تعریف شده، مورد اهتمام و توجه قرار گیرند و مشکلات این گروه، به صورت ریشه‌ای و اساسی حل شود.

شایان ذکر است طرح جمع‌آوری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی از سال ۹۸ آغاز شده و اجرای اخیر آن از روز گذشته آغاز شده و تا یک هفته ادامه دارد.

کد خبر 42913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد