پاسخگویی به ۹۸ درصد پیام‌های ارسالی سامانه ملی دیده‌بان در مرداد ۱۴۰۰

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ۲ هزار و ۹۲ مورد پیام ارسالی به سامانه ملی دیده‌بان در مرداد۱۴۰۰، گفت: از تمامی پیام‌های ثبت‌شده ۹۸ درصد پاسخ داده شده و بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و قزوین ثبت شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «کاظم نظم‌ده» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور در تبیین و تشریح عملکرد سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ در ماه گذشته (مردادماه)، گفت: یکی از اهداف اساسی راه‌اندازی و فعالیت این سامانه ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند برای برنامه‌ریزی آگاهانه، دقیق و مبتنی بر نیاز گروه‌های هدف است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه برای پاسخگویی از طریق سامانه دیده‌بان، سه فوریت و مرحله زمانی را طرح‌ریزی کردیم که یکی به صورت آنی است یعنی در مواقع آتش‌سوزی یا مرگ و میر در مراکز، باید در مدت‌زمان ۳ ساعت پاسخگویی انجام شود؛ مرحله دوم در وضعیت‌های فوری‌ست که حداکثر تا ۲۴ ساعت باید پاسخگویی صورت پذیرد و در مواقع عادی حداکثر تا ۷۲ ساعت پاسخگویی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ۲ هزار و ۹۲ مورد پیام ثبت‌شده از طریق تماس، صندوق صوتی، سایت و اپلیکیشن دیده‌بان در مردادماه ۱۴۰۰، عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۵۲۳ تماس با خط ۱۴۸۲، ۲۷۷ پیام از طریق صندوق صوتی، ۱۴۴ پیام از طریق سایت دیده‌بان و ۱۴۸ پیام از طریق اپلیکیشن ارسال شده است.

به گفته نظم‌ده اهم موضوعات پیام‌های ارسالی شامل مستمری توانبخشی، کمک موردی، کمک معیشتی، افزایش مستمری توانبخشی و اجتماعی، کمک هزینه و ودیعه مسکن، حق پرستاری، شهریه دانشجویی، کمک هزینه درمان، عدم رعایت بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، کمیسیون پزشکی،  یارانه مراکز نگهداری، برخورد نامناسب با مراجعین،وام اشتغال توانبخشی، صدور کارت معلولیت و ... بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۶۳ درصد پیام‌ها مربوط به راهنمایی و ارشاد توسط کارشناسان خط ۱۴۸۲ پاسخ داده شد، افزود: بیشترین پیام‌ها به ترتیب از استان‌های تهران(۰.۳)، خراسان شمالی(۰.۲)، خوزستان، کرمانشاه و قزوین(۰.۱) ثبت شده است که موضوعات پرتکرار پیام‌های ثبتی عبارت از حق پرستاری، برقراری مستمری، کمک موردی توانبخشی، حقوق و مزایا پرسنل می‌باشد. همچنین با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم موجود تمامی توانخواهان و خدمت گیرندگان تقاضای دریافت خدمات مالی دارند.

وی از تدوین شیوه‌نامه ارتقاء رضایت‌مندی ارباب رجوع خبر داد و در پایان یادآور شد: از تمامی پیام‌های ثبت‌شده ۹۸ درصد پاسخ داده شده و ۲ درصد در دست اقدام است.

یادآوری می‌شود، سامانه ملی دیده‌بان خط ۱۴۸۲ با تمام تلفن‌های ثابت و همراه بدون نیاز به کد، قابل ارتباط و رایگان و سهولت دسترسی را برای گروه‌های هدف افزایش داده است.

کد خبر 42891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد