اسلامشهر| راه اندازی و تشکیل بهزیستی موهبتی بزرگ است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر، فلسفه تشکیل بهزیستی را در سال ۵۹ خدمات رسانی به اقشار آسیب پذیر و گروه های هدف دانست و بیان داشت: با توجه به آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در هر جامعه ای وجود دارد، خدمات و وظایف بهزیستی در کشور مشخص گردید که بر پایه آن تدابیر و دستورالعمل های خاصی نیز طراحی و به مرحله اجرا در آمد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، حمیدرضا جعفریان در ادامه با بیان اینکه خود وی نیز از جامعه هدف بهزیستی است، تصریح کرد: بنده نیازعضو جامعه هدف سازمان بودم و با توجه به محل سکونتم در شهر گلستان، پرونده توانبخشی ام در شهر تهران بود و با مشکلات عدیده ای مواجه بودم، ولی الان خدمات سازمان در همه شهرها قابل لمس است.  

وی افزود: راه اندازی و تشکیل بهزیستی موهبتی بزرگ است که فردی چون من آن را به خوبی قدر می داند و اینک مراکز مثبت زندگی با بهره گیری از توان داخلی و استفاده از تکنولوژی های نوین، محله محوری را به عنوان اصلی ترین کارکرد خود بیان داشته و به مراکزی در دسترس و سهل الوصول تبدیل شده اند که همه خدمات را به جامعه هدف بهزیستی در تمامی محلات ارائه می نمایند.

جعفریان در ادامه تعداد مراکز مثبت زندگی شهرستان را ۱۳ مرکز اعلام کرد و گفت: این مراکز با پراکندگی جغرافیایی خاصی و با تاکید بر محله محوری در همه مناطق پرجمعیت شهرستان راه اندازی شده اند و خوشبختانه اسلامشهر جزء شهرستان های پیشرو در این زمینه است.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر، تعداد مراکز و موسسات غیردولتی تحت نظارت را ۷۲ باب اعلام کرد و بیان داشت: در این تعداد مرکز و موسسه به طور میانگین برای ۴۰۰ فرد ساکن اسلامشهر اشتغالزایی صورت پذیرفته که با توجه به حمایت های دولت و برون سپاری های بهزیستی می توان به جرأت اشتغال این افراد را پایدار و مستحکم اعلام کرد.  

وی میزان تسهیلات اشتغالزایی تعیین شده برای سالجاری را یکصد و ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای بهره مندی افراد دارای شرایط از این خدمات به سرعت پرونده های متقاضیان تشکیل شده و تعدادی از این افراد نیز به بانک های عامل سطح استان برای دریافت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال معرفی شده اند.

جعفریان افزود: سال گذشته نیز مبلغ تسهیلات اشتغالزایی یکصد و ۱۰ میلیارد ریال بود که ۹۶ درصد این رقم توسط معرفی شدگان از سوی بهزیستی دریافت شد.  

وی مراکز حوزه پیشگیری را ۴۵ باب اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد شانزده مرکز و مشاوره روانشناختی، دو مرکز مشاوره ژنتیک، یازده مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، چهار مرکز M.M.T، یک مرکز D.I.C، یک مرکز شلتر، یک موسسه مجری تنبلی چشم و سه موسسه تخصصی اجتماع محور در سطح شهرستان اسلامشهر فعالیت دارند.  

این مسئول با بیان اینکه آمارگرا نیست؛ بلکه عملگرا بوده و پایبند به ارائه آمارهای درست و راستی آزمایی شده است، گفت: به عنوان مثال عدد تعهد سامانه رصد و ایجاد اشتغال در سالجاری یکصد و ۵۰ شغل جدید است که با گذشت پنج ماه و نیم از سال، عدد اشتغال ایجاد شده توسط بهزیستی اسلامشهر از یکصد و ۵۶ گذشته است.  

جعفریان تعداد افراد دارای پرونده در حوزه توانبخشی را نزدیک به هفت هزار نفر اعلام کرد و گفت: در حوزه اجتماعی نیز بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر پرونده حمایتی دارند که مجموعا بیش از پنج هزار و ۴۰۰ نفر این مددجویان مستمری ماهیانه دریافت می کنند.  

وی با بیان اینکه صرفا در یک سال اخیر دویست و ۷۸ پرونده توانبخشی جدید در اسلامشهر تشکیل شده، بیان داشت: این عدد در کنار ۴۴ پرونده انتقالی از شهرهای دیگر بیانگر مهاجر پذیری اسلامشهر از مناطق دیگر است که باید برای این موضوع فکری عاجل و برپایه منطق ارائه کرد.

جعفریان به آمار تماس های برقرار شده با خط ۱۲۳ نیز پرداخت و گفت: عزیزان اورژانس اجتماعی که نه نفر هستند بخش عمده ای از امور مربوط به سلامت روان را در اسلامشهر به عهده دارند و نمی شود از نقش آن ها به سادگی گذشت و برقراری تقریبا یکصد و ۵۰ تماس در پنج ماه و نیم اخیر با توجه به جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری اسلامشهر، نقطه قوتی است که باید بیشتر مورد توجه و دقت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: تابلو سردرب اداره، ساختمان ها و اتاق ها که هر کدام نمادی از بهزیستی قلمداد می شوند را تعویض نموده ایم، تالار همایش های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز به شکلی ویژه مرمت و تعمیر اساسی کردیم و انبار اداره را نیز کاملا ترمیم و تجهیز نمودیم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهربا بیان اینکه همه کارکنان و بیماران و مراکز نگهداری سطح شهرستان، هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: برای همه کارکنان بهزیستی نیز دوز اول این واکسن تزریق شده است.

جعفریان میزان مشارکت های نقدی و غیر نقدی سالجاری را تا این تاریخ افزون بر دوازده میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: این رقم در قالب سبد کالا، بن کارت، نوشت افزار، وسایل کمک آموزشی مثل تبلت، جهیزیه و سیسمونی، وسایل گرمایشی و سرمایشی، اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده محیط و دست، ودیعه مسکن و کمک هزینه های درمانی و معیشتی میان جامعه هدف بهزیستی اسلامشهر به ویژه آسیب دیدگان ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹  توزیع شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر از مدیرکل بهزیستی استان تقدیر کرد و گفت: از مساعدت و همراهی مدیران شهرستان به ویژه فرماندار و امام جمعه که همراه بهزیستی هستند تشکر می کنم و از خیران گرانقدری که در همه حال ما را مورد عنایت و لطف بی پایان خود قرار می دهند، صمیمانه تقدیر و قدرشناسی دارم.

کد خبر 42849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد