ساماندهی دو کودک در معرض آسیب / والدین این دو کودک معتاد بودند

در پی گزارشات مردمی مبنی بر نابسامی زندگی دو کودک در خانواده ای با والدین دارای اعتیاد در روستای حسن لنگی ، تیم اوژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بندرعباس بلافاصله موضوع را پیگیری کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در پی گزارشات مردمی از نابسامی خانواده ای دارای والدین معتاد و دو کودک در روستای حسن لنگی ، مدیر روابط عمومی بهزیستی استان هرمزگان در راستای تنویر افکار عمومی توضیحاتی ارائه نمود .


حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین رازمند ضمن تشکر از دلسوزان و دغدغه مندان حوزه اجتماعی در استان اظهار داشت : به دنبال گزارشات مردمی از نابسامی زندگی دو کودک در خانواده ای با والدین دارای اعتیاد در روستای حسن لنگی با همکاری معتمدین محلی و فعالان اجتماعی ، تیم اوژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان بندرعباس بلافاصله موضوع را پیگیری کرد.


در ادامه با توجه به نابسامان بودن شرایط خانوادگی و در معرض آسیب بودن کودکان ، پس از اخذ مجوز قضایی ، هماهنگی با پاسگاه انتظامی محل و انجام تست کوید۱۹  نامبردگان به مرکز کودکان خیابانی بهزیستی بندرعباس انتقال داده شدند.


همچنین دریافت حکم قضایی برای درمان والدین در مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان هرمزگان در حال پیگیری است.
حجت الاسلام و المسلمین رازمند تصریح کرد : این خانواده چهار نفره ، غیربومی و مهاجر بوده که مدتی است از یکی از استان های همجوار به بندرعباس آمده و تاکنون به صورت کپرنشین زندگی کرده اند.


وی در ادامه خواستار حساسیت جامعه به بحث کودک آزاری شد و افزود : موضوع اصلی خدمات اورژانس اجتماعی به شهروندان، مداخله در بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی بصورت تخصصی ، به موقع و در دسترس جهت موارد کودک آزاری ، اقدام به خودکشی ، خشونت های خانگی و سایر افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.


مدیر روابط عمومی بهزیستی هرمزگان  اذعان داشت : خانواده ها می توانند در صورت مشاهده موارد فوق در هرمکانی با تلفن اورژانس اجتماعی ( ۱۲۳ ) تماس حاصل نموده و یاور بهزیستی در ساماندهی و کاهش آسیب های اجتماعی باشند.

کد خبر 42845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد