۱۹مرکز در زنجان آماده غربالگری بینایی کودکان هستند

مدیر اداره بهزیستی شهرستان زنجان از اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال با رعایت پروتکل های بهداشتی در۱۹ مرکز مثبت زندگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان سید رزاق منافی افزود: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۶_۳ ساله بهزیستی شهرستان زنجان از خرداد ۱۴۰۰ با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی آغاز گردیده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضربا پنج اپتومتریست تفاهم نامه همکاری جهت اجرای  طرح غربالگری در شهرستان زنجان منعقد گردیده است، تصریح کرد: غربالگری کودکان روستایی نیز از تیرماه آغاز گردیده و تا کنون در ۱۳۳روستا به تعداد ۴ هزار و ۶۴۰ کودک معاینه شده اند که از این تعداد ۱۴۲نفر مشکوک بوده اند و به سطح دو غربالگری ارجاع داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۴ هزار کودک معاینه ی چشمی شدند، یادآور شد: نگرانی مردم از ابتلای کودکان به کرونا مانعی جهت حضورشان در مراکز غربالگری است و این در حالیست که با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماس فیزیکی در مراکز غربال با دستگاه و E چارت اقدام به ارائه خدمات غربالگری کردیم.

 گفتنی است والدینی که دارای کودک ۳ تا ۶ ساله هستند برای ارزیابی بینایی فرزندشان به پایگاه‌های سنجش بینایی مراجعه و از سلامت دید کودکانشان مطمئن شوند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر  در مورد آدرس مراکز مثبت زندگی  می توانند  به سایت zanjan.behzisti.ir مراجعه نمایند.

کد خبر 42839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد