دومین جشنواره ورزشی مجازی اعضای جامعه هدف سازمان بهزیستی آغاز به کار کرد

دومین جشنواره غیرحضوری ورزشی ویژه اعضای جامعه هدف سازمان بهزیستی در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ شاهین امینی مدیر امور پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور در خصوص برگزاری جشنواره های غیر حضوری برای اعضای جامعه هدف سازمان بهزیستی گفت:در سال های گذشته جشنواره های حضوری مختلف برای گروه های مختلف اعضای جامعه هدف شامل افراد دارای معلولیت جسمی_حرکتی، ذهنی، فرزندان شبه خانواده، و ... برگزار می شد که با توجه به شیوع کرونا؛ این جشنواره ها در سال گذشته و امسال به صورت غیر حضوری برگزار شده است.

وی افزود:طی دو سال گذشته ممنوعیت تجمعات برای برگزاری جشنواره های ورزشی روبرو بودیم اما نیاز جامعه هدف ما به ورزش از بین نرفته است و حتی به دلیل محدودیت های تردد و کاهش فعالیت بدنی، می توان گفت این نیاز بیشتر نیز شده است و به همین دلیل به دنبال راهکاری برای فرهنگ سازی در خصوص ورزش کردن بدون نیاز به حضور در باشگاه های ورزشی و وسایل پرهزینه بودیم.

امینی گفت: انجام فعالیت های ورزشی در خانه با هزینه بسیار کم و تهیه کلیپ از این فعالیت ها روشی بود که برای برگزاری جشنواره های ورزشی به صورت مجازی در نظر گرفته شد. در سال گذشته در قالب ۱ جشنواره و با ۱۱ مهارت حرکتی متناسب با شرایط جسمی اعضای جامعه هدف طراحی شد. و طیف وسیع تری از اعضا توانستند شرکت کنند. مثلا معتادان بهبود یافته که در سال های گذشته حضور نداشتند.

وی افزود:خوشبختانه جشنواره سال گذشته با استقبال بسیار خوبی روبه رو شد و ۲۵ استان در این جشنواره شرکت کردند و امیدواریم جشنواره امسال نیز که با اصلاحات و در سه بخش برگزار می شود؛ شرکت کنندگان بیشتری داشته باشد.

مدیر امور پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه جشنواره امسال به تفکیک معاونت های تخصصی برگزار می شود، گفت:این جشنواره برای جامعه هدف معاونت توانبخشی با زیر شاخه های جسمی_حرکتی، ذهنی، و... و برای معاونت اجتماعی و پیشگیری هم به همین شکل برگزار خواهد شد که ماده های مشترک و  یا متفاوتی برای جامعه هدف هر معاونت در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عدم رقابت رو در رو در این جشنواره گفت:افراد شرکت کننده در جشنواره حرکات مستقل فردی را انجام می دهند و پس از ضبط و ارسال کلیپ ها، داوری انجام می شود. هر استان در هر گروه و زیر گروه یک نماینده خواهد داشت.

امینی همچنین به تفاوت دیگر این جشنواره با جشنواره پارسال نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته مقام های اول تا سوم را برای هر استان اعلام می شد اما امسال می توان گزارش هر استان را در مجموع جشنواره ها اعلام کرد یعنی اولأ استان در مجموع جشنواره ها به چه مقامی دست پیدا کرده است و ثانیأ رنکینگ جداگانه برای جشنواره توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی در نظر گرفته شود که در بعد کلان بتوان معاونت ها را با هم مقایسه کرد تا رویکرد حوزه های تخصصی  به ورزش جامعه هدف نشان داده شود.

وی خاطر نشان کرد:مهلت ارسال ویدیو به دومین جشنواره ورزشی مجازی سازمان بهزیستی کشور برای جامعه هدف معاونت اجتماعی  از روز ۶ شهریورماه جاری آغاز شده است و تا ۸ آبان ماه ادامه دارد. همچنین این مهلت برای جامعه هدف معاونت توانبخشی از اول مهرماه تا پایان آبان ماه و برای جامعه هدف معاونت پیشگیری از ۱ آبان ماه تا پایان آذر ماه در نظر گرفته شده است و این فاصله زمانی به دلیل اعلام نتایج نهایی هر یک از جشنواره ها و تشویق بیشتر گروه ها است.

مدیر امور پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور همچنین به هدایای این جشنواره ها اشاره کرد و گفت:با توجه به اینکه هزینه های اجرای این جشنواره ها در مقایسه با سال های قبل بسیار کمتر شده است؛ امکان پرداخت جوایز بیشتری وجود دارد و علاوه بر پرداخت هدایای نقدی به نفرات اول تا سوم؛ یک هدیه نقدی عمومی به تمامی شرکت کنندگان جشنواره اهدا می شود.

وی در پایان از تمامی همکاران دفتر تربیت بدنی و فوق برنامه ستاد بهزیستی کشور و همکاران تربیت بدنی بهزیستی استان ها در سراسر کشور تقدیر و تشکر کرد.

برای دسترسی به متن کامل آیین نامه دومین سال برگزاری جشنواره ورزشی مجازی جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور اینجا کلیک کنید.

کد خبر 42838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد