شهریار| برگزاری کمیته اشتغال معتادان بهبود یافته واجد شرایط دریافت تسهیلات

 کمیته اشتغال معتادان بهبودیافته دارای شرایط دریافت تسهیلات باحضور مسئولان پیشگیری و مشارکت های مردمی بهزیستی شهریار و کارشناسان در دفتر معاونت مشارکت های مردمی این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهریار نیز درحاشیه این جلسه اظهار کرد: اعتیاد بلای خانمان سوزی است که باید برای کم رنگ ساختن آن برنامه‌ ریزی‌های موثر و مناسبی داشته باشیم.

 داود فهیم راد افزود: مبارزه با اعتیاد دغدغه جامعه و از مطالبات مهم مردم است که در این راستا، توجه به اشتغال معتادان بهبود یافته مانع بازگشت این افراد به اعتیاد و موجب کاهش تکرار آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 این مسئول در ادامه گفت: باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که سازمان بهزیستی با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده، بهزیستی فرد را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌کند تا معتاد بهبودیافته به صورت رایگان آموزش‌های مهارتی متناسب با بازار کار خود را دریافت کند تا این افراد بتوانند به جامعه بازگردند و زندگی سالمی در پیش بگیرند.

 مسئول پیشگیری بهزیستی شهریار در این جلسه ضمن اهمیت اشتغال و مشکلات بهبودیافتگان تاکید کرد: برنامه ریزی هدفمند و تعیین مسیر مشخص به منظور بهبود وضعیت بیکاری بهبود یافتگان شهرستان در دستور کار دستگاه ها و بانک ها قرار دارد  و ۲۰ بانک عامل پرداخت‌کننده این تسهیلات هستند.

نورالدین احمدیان با بیان اینکه سازمان بهزیستی، تسهیلات پانصد میلیون ریالی با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله به معتادانی که واجد شرایط دریافت باشند پرداخت می‌کند و در حال حاضر هم بیست نفر پرونده هایشان تکمیل شده که برای دریافت تسهیلات معرفی میشوند.

وی درادامه درباره شرایط دریافت این وام توضیح داد: حداقل باید یکسال از پاکی این افراد (متقاضی وام) گذشته باشد، آزمایش عدم اعتیاد را در سه نوبت ارائه دهند و مباحث آماده‌سازی شغلی‌شان رعایت شده باشد؛ به این معنی که فردی که یکسال پاک شده باشد باید حتما به اداره بهزیستی شهرستان مراجعه و درخواست دهد، اداره بهزیستی نیز از سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد استعلام گرفته و بررسی می‌کند که فرد اشتغال به کار نداشته باشد و تحت پوشش نهادهای حمایتی نباشد.

وی گفت: این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 42834

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد