پاکدشت| تسهیل‌گری بهزیستی در راستای اشتغال جامعه هدف 

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: بهزیستی متولی اشتغال نیست ولی برای جامعه هدف خود در این رابطه تسهیل‌گری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان پاکدشت، محمود برزگر در رابطه با اشتغال مددجویان بهزیستی، اظهار کرد: بهزیستی متولی اشتغال نیست ولی در رابطه با اشتغال جامعه هدف خود تسهیل‌گری می‌کند و سالانه بودجه‌ای برای اشتغال مددجویان تحت پوشش به این شهرستان اختصاص می‌یابد که از طریق بانک‌های عامل شهرستان و با معرفی اداره بهزیستی شهرستان به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی افزود: مددجویانی که در راستای انجام کارهای خدماتی، صنعتی، خیاطی، کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و ... به صورت خوداشتغالی اقدام می‌کنند به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات خود معرفی شده و تسهیلات را دریافت می‌کنند.

برزگر در رابطه با حمایت بهزیستی، تصریح کرد: کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را استخدام کنند بهزیستی به مدت پنج سال از طرف کارفرما بیمه مددجویان را پرداخت می‌کند. همچنین با توجه به قانون حمایت از حقوق معلولان، کمک‌هزینه ارتقای کارآیی افراد دارای معلولیت برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را در مراکز خود جذب کنند، پرداخت می‌شود.

برزگر گفت: شاغل بودن منجر به درآمدزایی و استقلال اقتصادی می‌شود و این امر علاوه بر تقویت عزت‌نفس، افزایش اعتماد به نفس افراد را به دنبال دارد و از طرفی کسی که به استقلال مالی برسد، می‌تواند در جامعه خود حضوری با موفقیت داشته‌ باشد و به دیگران وابسته نباشد.

کد خبر 42829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد