در رسانه | نبود حامی مالی، تنها مشکل والیبال نشسته

قزوین – ایرنا - مرتضی رمضانی ملی پوش قزوینی و دارنده نشان طلای رقابت‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در رشته والیبال نشسته معتقد است نبود حامی مالی بزرگترین و تنها مشکل این رشته ورزشی است.

به گزارش ایرنا، تیم ملی والیبال نشسته ایران برای هفتمین بار به عنوان قهرمانی رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست پیدا کرد و توانست شادی و امید را برای مردم ایران و ورزشکاران و علاقه مندان به این رشته ورزشی به ارمغان بیاورد.

مرتضی رمضانی ملی پوش قزوینی یکی از بازیکنان تیم ملی در آوردگاه معتبر و حساس پارالمپیک بود که توانست عملکرد خیره کننده‌ای از خود به نمایش بگذارد و نقش کلیدی و تعیین کننده ای در برد تیم ملی داشته باشد.

خبرنگار ایرنا استان قزوین گفت و گویی را با او ترتیب داده و از سطح این رقابت ها، مشکلات و کمبودها و اهداف و برنامه های او پرسیده است.

ایرنا. شما برای اولین بار در تاریخ پارالمپیک استان قزوین به نشان طلا دست پیدا کردید چه احساسی دارید؟ آیا به دنبال این افتخارآفرینی، نگاه ها به این رشته ورزشی تغییر کرد؟

خوشحال هستم و امیدوارم این موفقیت ها و سربلندی ها ادامه داشته باشد.

به نظر من نگاه ها به این رشته ورزشی بهتر شده است و خیلی از مسوولان و مردم به ما ابراز احساسات کرده و خوشحالی خود را با ما تقسیم نمودند و پیام های با محبت برای ما فرستادند و توانستیم با روحیه بهتر در این مسابقات شرکت کنیم.

نبود حامی مالی، تنها مشکل والیبال نشسته

بعد از کسب مدال هم پیام های بسیاری به ما دادند و از همه تشکر می کنیم.

ایرنا. سطح رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را چطور ارزیابی می کنید؟

مسابقات المپیک و پارالمپیک بالاترین سطح رقابت های ورزشی در سطح جهان است و ما در آمادگی کامل بودیم.

 رقیب های ما کشورهای بوسنی، آلمان، روسیه و چین بودند که توانستیم با دعای مردم همه را شکست دهیم.

ایرنا. قانون نصف شدن پاداش رشته های تیمی در مورد والیبال نشسته هم اجرا می شود؟ نظر شما در این باره چیست؟

وزارت ورزش جایزه رقابت های المپیک و پارالمپیک را یکسان کرد ولی در مورد تیمی و انفرادی اینجور نبود.

در رقابت های انفرادی شخص به تنهایی کار می کند و دوبرابر رشته های تیمی جایزه دریافت می کند، با توجه به این موضوع، درخواستی را اعضای تیم ملی والیبال نشسته به وزیر سابق ورزش و جوانان ارایه کردند که چون ما تنها تیمی هستیم که می توانیم مدال طلای پارالمپیک را از آن خود کنیم نگاه به ما نیز تغییر کند که مقبول واقع نشد.

نبود حامی مالی، تنها مشکل والیبال نشسته

 صرف نظر از این موضوع، اینطور نیست که هر ورزشکاری مدال پارالمپیک داشته باشد پاداش کمتری دریافت می کند بلکه پاداش پارالمپیکی ها با المپیکی ها یکسان بوده و تفاوتی ندارد.

ایرنا. شما پاداش خود را دریافت کرده اید؟

فعلا دریافت نکرده ایم

ایرنا. چه قولی داده اند؟

گفته اند چون ما تیمی هستیم یک میلیارد تومان پاداش از دولت دریافت خواهیم کرد.

ایرنا. از نظر اشتغال دغدغه ای دارید؟

شغل ما فقط همین ورزش کردن است ولی روزهای گذشته که وارد کشور شدیم مسوولان استان در مراسم استقبال ما قول هایی به ما برای شغل دادند.

آقای استاندار و مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین برای شغل، قول هایی به ما دادند که امیدواریم انجام شود.

ایرنا. ورزش معلولان و والیبال نشسته استان در چه سطحی قرار دارد و چه افقی برای آن پیش بینی می شود؟

ورزش جانبازان و معلولان استان نیاز به کمک مالی و اسپانسر برای تیمداری در سطح لیگ برتر دارد تا بتوانیم افراد بیشتری را به تیم های ملی معرفی کرده و مدال آوری کنیم.

ورزش والیبال نشسته حدود ۲۴ سال در استان قزوین سابقه فعالیت دارد و چندین ورزشکار در سطح ملی در دوره های گذشته داشته ایم و تنها مشکل ما نداشتن اسپانسر برای رشته والیبال نشسته است.

نبود حامی مالی، تنها مشکل والیبال نشسته

والیبال نشسته استان قزوین، نایب قهرمانی جام آزاد اروپا در سال ۸۷، قهرمانی کشوری و نایب قهرمان جام حذفی کشور را در بین ۱۵۷ تیم با بازیکنان بومی در کارنامه دارد و امیدواریم مسوولان بیشتر به ورزش جانبازان و معلولان نه فقط والیبال نشسته توجه کنند چون ما پتانسیل لازم را داریم که بازیکنان بیشتری را به لیگ های کشوری معرفی کنیم و مدال های بیشتری کسب نماییم.

ایرنا. شهرداری قزوین سال گذشته از چهار تیم لیگ برتری حمایت کرد ولی امسال از تیمداری در لیگ برتر انصراف داد، با توجه به اینکه رشته والیبال نشسته ظرفیت های خوبی در استان دارد پیشنهاد شما در این حوزه چیست؟

شهرداری قزوین سال گذشته کار بسیار قشنگی کرد هرچند در مورد ورزش جانبازان و معلولان نبود و برای تیمداری والیبال و بسکتبال در بخش مردان و زنان وارد عمل شد که موجب می شود جوانان و نوجوانان به سمت ورزش سوق پیدا کنند و این رشته های ورزشی دیده شود.

امسال وقتی شنیدم شهرداری قزوین تیمداری نمی کند و فقط در سطح لیگ دسته یک تیم خواهد داشت ناراحت شدم.

قزوین یکی از قطب های ورزش است و اگر مسوولان دست به دست هم بدهند و تیمداری کنند خیلی قشنگ است.

ما پارسال با شهرداری قزوین رایزنی کردیم ولی برای ورزش جانبازان و معلولان انجام نشد و امسال امیدواریم بتواینم رایزنی کرده و حمایت دریافت کنیم.

ورزش جانبازان و معلولان نیاز به اسپانسر دارد و ما یک هیات با ۱۸ رشته ورزشی با ورزشکاران زیاد هستیم که با بودجه خیلی محدودی اداره می شود و امیدواریم مسوولان این رشته را با نگاه دیگر ببیند و بیشتر حمایت کنند.

ایرنا. چقدر بودجه برای تیمداری در لیگ برتر نیاز دارید؟

در ۱۷ سالی که ورزش حرفه ای می کنم سراغ ندارم که یک تیم والیبال ایستاده بتواند کمتر از هفت تا ۱۰ میلیارد تیمداری کند ولی من گفته ام اگر بخواهیم یک تیم در سطح لیگ برتر والیبال نشسته بدهیم و جزو سه تیم برتر باشیم می توانیم نهایتا با یک میلیارد تومان به راحتی به این هدف برسیم و جزو سه تیم برتر روی سکو برویم.

نبود حامی مالی، تنها مشکل والیبال نشسته

متاسفانه اسپانسرها برای تیم های دیگر هزینه بیشتری می کنند ولی به سمت ورزش جانبازان و معلولان نمی آیند که نمی دانم دلیل آن چیست و ما به سمت اسپانسر می رویم ولی دلیل قانع کننده ای برای ما ندارند.

ورزش جانبازان و معلولان مظلوم واقع شده است و دیده نمی شود.

ایرنا. نگاه ها و رویکردها فرهنگی باید اصلاح شود؟

بله همین طور است، چون مردم بیشتر به سمت ورزش افراد سالم روی می آورند و ورزش های جانبازان و معلولان دیده نمی شود و فکر می کنم رسانه ما باید دست به دست ورزش جانبازان و معلولان بدهد تا بیشتر دیده شوند.

ورزش جانبازان و معلولان واقعا با نداشتن اسپانسر مظلوم واقع شده است.

ایرنا. ورزش جانبازان و معلولان در استان زیرساخت های لازم را برای توسعه دارد؟

بله ما الان امکانات خوب، سالن و بازیکن داریم و برای تیمداری با مشکلی مواجه نیستیم.

ایرنا. اداره ورزش و جوانان استان، حمایت لازم را از رشته های معلولان و جانبازان دارد؟

بله، اداره ورزش نهایت تلاش خود را برای حمایت از ورزشکاران و هیات های ورزشی به کار می گیرد ولی این اداره باید یک بودجه مختصری را میان هیات های مختلف و متعدد استان تقسیم کند که به هیات ما نیز مبلغ ناچیزی می رسد ولی خوشبختانه رشته ما همین امکاناتی را که دارد سایر استان ها ندارند.

نبود حامی مالی، تنها مشکل والیبال نشسته

خوشبختانه امکانات و بازیکان خوبی در استان داریم که می توانیم با این بازیکنان بومی در لیگ برتر شرکت کنیم و جزو سه تیم برتر ایران باشیم فقط باید مسوولان و حامیان مالی از ما حمایت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 42799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد