در رسانه|مدیرکل بهزیستی ایلام: آموزش به تنهایی کنترل کننده خودکشی نیست

ایلام - ایرنا - مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به‌ موضوع خودکشی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی مهم کشور و این استان گفت: آموزش به تنهایی کنترل کننده این پدیده نیست.

زهرا همتی روز جمعه به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره‌ کل به عنوان یکی از اعضای کمیته فرهنگی‌ و پیشگیری از خودکشی، ارایه آموزش و مداخله در مواردی که فرد قصد خودکشی دارد را به عموم‌ مردم به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از خودکشی در دستور کار دارد ولی این آموزشها و مداخلات به تنهایی برای کنترل این آسیب کافی نیست.

وی ادامه داد: آموزش ها توسط این اداره کل در دوران کرونا ادامه داشته و از طریق مجازی و محله محوری به تسهیلگران برای آگاه سازی مردم مناطق مختلف استان ارایه می شود.

همتی همچنین با اشاره به فعالیت شبانه روزی مرکز اورژانس اجتماعی این اداره‌کل اظهار کرد: هر گونه تماس با خط ۱۲۳ در خصوص تصمیم اقدام به خودکشی منجر به مداخله سریع و پیشگیرانه مددکاران این سازمان می شود.

وی با ذکر اینکه خودکشی پدیده ای چند علتی است، اظهار کرد: بی شک یک ارگان بتنهایی کنترل کننده این آسیب اجتماعی نبوده و همه دستگاه های مرتبط با مسایل اجتماعی باید در این زمینه مشارکت و همراهی داشته باشند.

مدیر کل بهزیستی ایلام خودکشی را علاوه بر تاثیرپذیری از مسایل درون خانواده ناشی از مسایل اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روانی جامعه دانست و گفت: علاوه بر آگاه سازی و آموزش خانواده ها، دستگاه های مختلف در زمینه اشتغال، درمان بیماران روانی وجمع اوری وسایل در دسترس جهت خودکشی و غیره در پیشگیری و کنترل این آسیب نقش دارند.

وی با ذکر اینکه بیان واژه خودکشی در برخی خانواده ها عادی شده، افزود: بیان کردن واژه خودکشی و اقدام به خودکشی در درون خانواده پس از بروز مشکلات بین فردی و خانوادگی باعث تاثیر گذاری و عادی شدن آن بویژه در بین نوجوانان به عنوان یک راهکار در ذهن آنها شکل خواهد گرفت.

۱۹ شهریورماه روز جهانی‌ پیشگیری از خودکشی نامگذاری شده است.

کد خبر 42782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد