ملارد| ترخیص موردی افراد از مراکز بهزیستی جهت استقلال بخشی به آنان است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد، با اشاره به اینکه ترخیص فرزندان از مراکز شبانه روزی با دقت بسیار انجام می‌شود، گفت: در راستای مستقل شدن فرزندان مراکز شبانه روزی طی سال ۱۳۹۹ تا کنون هشت نفر از فرزندان بی سرپرست علی ابن ابی طالب (ع) ترخیص شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، داود خادم افزود: مرکز علی ابن ابی طالب (ع) از سال ۱۳۸۴ تاکنون در این شهرستان راه اندازی شده و در حال حاضر با نگهداری ۲۰ فرزند پسر ۱۲ تا ۱۸ سال و تعداد بیش از ۲۵ نیرو مراقب و متخصص توسط بخش غیردولتی و با نظارت این اداره مشغول ارائه خدمات است.

مسئول اجتماعی این اداره نیز ضمن تاکید بر اهمیت استقلال فرزندان پس از ۱۸ سالگی گفت: در صورت اشتغال بکار فرزندان بالای ۱۸ سال و دارا بودن مدرک فنی و حرفه‌ای طی بررسی دقیق مددکار مراکز مدارک کامل شخص جهت طرح در کمیته شهرستانی و در نهایت کمیته استانی ارسال می‌شود که در این کمیته‌ها نهایت دقت صورت گرفته و در خصوص ترخیص و یا عدم ترخیص فرزند رای نهایی صادر می‌شود.  

مریم طاهرخانی با بیان اینکه در طول این مدت هم هشت فرزند از مرکز ترخیص شده‌اند که تعدادی از آنها به خانواده بازگشته‌اند، افزود: پنج سال پس از ترخیص این فرزندان نیز حمایت‌های مالی و غیرمالی سازمان ادامه دارد و نظارت و پیگیری کارشناسی از سوی مرکز و ستاد قطع نمی‌شود و در صورت وجود هرگونه مشکل فرزندان می‌توانند مسائل خود را با کارشناسان سازمان مطرح کند.

✔️۴۰۰ جفت کفش طبی مددجویان حوزه توانبخشی و اجتماعی در ملارد پخش شد

همزمان با ماه محرم ۴۰۰ جفت کفش طبی ویژه بانوان به ارزش مادی بیش از ۶۰۰ میلیون ریال توسط خیرین جهت مددجویان حوزه توانبخشی و اجتماعی شهرستان ملارد توزیع شد.  

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گفت: با توجه به مشکلات معیشتی بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، علاوه بر کمک‌های مالی که براساس بودجه سازمان و همیاری خیرین به مددجویان ارائه می‌شود سایر اقلام مانند (سبد غذایی و پوشاک) را نیز جهت رفاه حال توانخواهان دارای پرونده تامین کنیم.  

داود خادم افزود: در همین راستا تعداد ۴۰۰ جفت کفش طبی توسط خیرین و با همکاری و پیگیری حوزه مشارکت‌های مردمی اداره تهیه و در اختیار مراکز جهت توزیع قرار داده‌ایم.  

مسئول مشارکت‌های مردمی نیز ضمن تاکید بر اولویت بندی کمک‌ها، گفت: تمامی کمک‌های دریافتی از خیرین اعم از نقدی و غیرنقدی با بررسی دقیق مددکاران ستاد و مراکز براساس شرایط و مشکلات مددجویان، تعداد معلول در خانوار و وضعیت مسکن طی بازدیدهای صورت گرفته انجام می‌شود و با توجه به تعداد بالای مددجویان تمامی تلاش خود را در جهت ارائه خدمات به افراد دارای پرونده می‌کنیم.

کد خبر 42737

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد