پیشگیری؛ کلید طلایی کاهش آمار طلاق

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: اجرای طرح طلاق نقش موثری در پیشگیری از این آسیب اجتماعی دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده به نقل از ایسنا، عصمت نصیری با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از طلاق در خدابنده، اظهار کرد: در همین راستا درخواست‌های طلاق از دفاتر پیشخوان قضایی به بهزیستی ارجاع می‌شود و پس از پذیرش، پرونده کسب اطلاع از دلایل طلاق تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در همین راستا غربال‌گری از زوجین متقاضی طلاق انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به غربال‌گری انجام شده، مشکلات زوجین بررسی و اگر نیاز به ارزیابی‌های روانی داشته باشد، به واحد مربوطه ارجاع می‌شود.

این مسئول با توضیح این مطلب که دفتر مشاوره ارمغان مهر خدابنده در راستای اجرای طرح طلاق در این شهرستان که دارای مشاوره حقوقی و مددکار اجتماعی با مدرک کارشناسی ارشد بالینی مشاوره خانواده است، به متقاضیان ارائه خدمت می‌دهد، اضافه کرد: اگر مراجعان نیاز به خدمات مددکاری داشته باشند، به واحد مددکاری ارجاع داده می‌شوند و اگر مشکل زوجین قابل حل باشد تا حد امکان تلاش‌ها برای بازگشت زوجین به زندگی مشترک انجام و در غیر این صورت پرونده به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به نقش موثر اجرای طرح پیشگیری از طلاق در کاهش آمار طلاق و سازش زوجین در شهرستان، متذکر شد: غربال‌گری و پذیرش در این طرح رایگان و تعرفه مشاوران نیز تعرفه اندک و دولتی است.

نصیری با توضیح این مطلب که برای کاهش طلاق، پیشگیری باید بیشتر از سایر مقوله‌ها مدنظر باشد و هزینه‌های طلاق زوجین خیلی بیشتر از هزینه‌هایی است که برای ارتقای مهارت‌های زندگی و بهبود همسرگزینی هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: این خدمات با هدف افزایش رضایت‌مندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن و از طریق مداخلات تخصصی روانی - اجتماعی و حقوقی و افزایش عوامل محافظتی و کاهش عوامل خطر در خانواده ارائه می‌شود.

کد خبر 42709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد