طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی ۳ تا ۵ سال در استان خراسان جنوبی آغاز شد

طرح کشوری غربالگری شنوایی کودکان پیش دبستانی ۳ تا ۵ سال در شهرستان های بیرجند،قاین،بشرویه،فردوس،طبس و سرایان از شهریور شروع شده و تا پایان سالجاری ادامه می یابد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت: این طرح با هدف پیگیری بلند مدت برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران اجرا می گردد.این طرح به صورت پایلوت در سال٩۴ در ١٣ استان کشور آغاز به کار کرد و از سال ۹۶ به صورت طرح کشوری  در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در نیمه دوم هر سال قابل اجرا می باشد.

حسن شرفی افزود: با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کووید ١٩ طی یک سال و نیم گذشته این طرح بدلیل تعطیلی مهدهای کودک استان متوقف گردید ولی در راستای سیاست‌های درون سازمانی استان این طرح با همت بخش غیردولتی از شهریور ماه سالجاری در پایگاه های دایمی ۶ شهرستان آغاز به کار گردید.  
وی، لازمه ی گسترش و نهادینه کردن طرح غربال شنوایی کودکان را تجهیزات و نیروی انسانی عنوان کرد و باتوجه به این دو مهم خبر آغاز به کار مجدد طرح مذکور رادر 6 شهرستان بیرجند،قاینات، طبس، فردوس، سرایان و بشرویه از اوایل شهریور  اعلام نمود.

شرفی افزود: در صورت بازگشایی مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک از آبان ماه سالجاری این طرح بصورت سیار در این مراکز هم اجرا خواهد گردید.
شهرزاد کرد کارشناس مسیول برنامه شنوایی معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان نیز افزود در این طرح ۱۴ نفر از کارشناسان شنوایی شناسی بعنوان همکار بخش غیردولتی در مراحل مختلف این طرح همکاری و تعداد ۸ نفر از متخصصین گوش و حلق و بینی حضور دارند.

برای دریافت اطلاعات پایگاههای دایمی غربالگری شنوایی کودکان 3 تا 5 سال کلیک کنید

کد خبر 42669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد