بهزیستی زرین دشت| تشکیل کارگروه طلاق

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان زرین دشت: کارگروه طلاق با حضور مسئولین دادگستری، رئیس اداره بهزیستی، نمایندگان آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی و تعدادی از مشاوران شهرستان در محل مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی برگزار گردید.

گفتنی است: در این کارگروه دکتر انصاری ریاست دادگستری، با اشاره به همکاری بین بخشی مطلوب دستگاههای اجرایی در اجرای برنامه های کاهش طلاق، گفت : اعضای کارگروه با اجرای برنامه های آموزشی پیش از ازدواج و حین زندگی زناشویی برای ازدواج مناسب و آگاهانه کمک کننده باشند.

  انصاری افزود: این آموزش ها کمک می کند که یک ازدواج مناسب و آگاهانه صورت بگیرد و کمتر با بروز چالش های زندگی مشترک همراه باشد. او ادامه داد : مهارت حل مسئله و مهارت آموزی به زوجین می آموزد که بتوانند چالش های زندگی مشترک را راحت تر رفع کنند.

در این جلسه شکوهیان نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اشاره به افزایش آمار طلاق در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته عنوان کرد: طی سال گذشته  ۱۵۶ زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره ای مرکز تحت نظارت  استفاده کردند که خوشبختانه آمار و ارقام میزان سازش نشان می‌دهد که خدمات مشاوره و روانشناختی مراکز زیر مجموعه این طرح موثر و کارساز بوده است و طبق آسیب شناسی های صورت گرفته در بین پرونده های طلاق ازدواج زودهنگام و در سنین پایین از مهمترین عامل طلاق میباشد .
در ادامه محمدرضا رزمی به نمایندگی از مشاوران شهرستان ضمن قدردانی از همکاری ادارات و مجموعه ی قضایی شهرستان با مشاوران در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی با تاکید بر اینکه موثرترین و اقتصادی‌ترین راه کاهش تنش‌های زناشویی و طلاق، آموزش مهارتهای زندگیست افزود:  البته در برخورد با پدیده طلاق می‌بایست از مطلق نگری پرهیز کرد چرا که علت یابی و ارزش گذاری درباره طلاق از موردی به مورد دیگر متفاوت است و در انتخاب راه حل نیز باید نسبی منحصر به فرد فکر کرد.

کد خبر 42620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد