مناسب سازی معابر و ساختمان ها یک الزام برای شهرهاست

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در دیدار با اعضای شورای شهر خدابنده گفت: مناسب سازی معابر و ساختمان ها یک الزام برای شهرهاست و مطالبه‌گری در این خصوص متوقف نخواهد شد و این اقدامات نتایج خوبی در آینده به دنبال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، عصمت نصیری ضمن تقدیر از خدمات شهرداری و شورای شهر قیدار به جامعه هدف بهزیستی در امر مناسب سازی و مبلمان شهری گفت: در رابطه با مناسب‌سازی معابر، خیابان‌ها و اماکن شهری بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند همه اقدامات را انجام دهد و رسیدن به استانداردهای شهری، با همکاری ارگان‌های دیگر میسر خواهد بود.
وی به نقش مشاوره های ژنتیک در بروز و کاهش معلولیت اشاره کرد و افزود: طرح غربالگری ژنتیک از سال ۹۶  در این شهرستان شروع شده و در این مدت بیش از سه هزار نفر غربالگری ژنتیک شده اند.
رئیس اداره بهزیستی خدابنده با بیان این که پیشگیری از معلولیت از برجسته ترین فعالیت های بهزیستی است که از تحمیل هزینه ها به جامعه و خانواده در آینده جلوگیری می کند، افزود: یک مرکز مشاوره ژنتیک در سطح شهرستان فعال است و خدمات مشاوره ای ارائه میدهد واز ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ مورد غربالگری ژنتیک به صورت رایگان برای جامعه هدف صورت گرفته است.
نصیری در خصوص حمایت بهزیستی از افراد دارای معلولیت گفت: نزدیک به ۲ هزار نفر از این افراد مستمری بگیر هستند و از سایر خدمات بهزیستی نیز بهره می برند.
در ادامه این دیدار، رئیس شورای شهر قیدار نیز گفت: فعالیت در بهزیستی یک هنر است و نیاز به صبر و حوصله مضاعف دارد و شورای شهر با درک سختی های کار در بهزیستی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست که در برنامه های مشارکتی این سازمان بیشترین همکاری را داشته باشد.
خانی تاکید کرد: همکاری شهرداری و بهزیستی در زمینه رعایت مناسب سازی اماکن و مبلمان شهری برای افراد دارای معلولیت موجب شکوفایی استعداد و رضایت بیش از پیش خواهد شد.

کد خبر 42580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد