پردیس| سی درصد مراجعین مشاوره های طلاق به سازش رسیده اند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس از راهکارهای خود برای افزایش میزان سازش در پرونده های طلاق توافقی گفت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، ابوالفضل کرمانی، پرهیز از انجام مشاوره های صوری و همچنین عدم ارتباط مشاوره ای و اداری میان زوجین و ارائه نکردن اطلاعات هر کدام به سایرین، پایه های ساختاری مدون هستند که طراحی کرده ایم و بر اساس آن از یکصد پرونده زوجین در مشاوره طلاق در پنج ماه و نیم گذشته سال جاری، سی پرونده معادل سی درصد به سازش منتهی شده اند که جای بسی خوشحالی دارد.

کرمانی، پردیس را شهرستانی نوظهور در شرق پایتخت خواند که در دو وجهه قابلیت بررسی دارد و افزود: اول اینکه شهر قدیمی بومهن با موارد خاص خود در آن قرار دارد و دوم قرار گرفتن شهر جدید پردیس با شرایط بسیار متفاوت و امروزی که آسیب های اجتماعی پرشماری را زیر لایه های خود پنهان دارد و این دو قضیه، کار کردن در ادارات اجتماعی و حمایتی چون بهزیستی را بسیار سخت جلوه می کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی می تواند نقشی بازدارنده در آسیب های اجتماعی ایفا کند، تصریح کرد: تحقیقات علمی و بازدیدهای میدانی بسیاری را انجام داده ایم که به این نکته رسیده ایم «اعتیاد مبتلاتربن آسیب اجتماعی شهرستان پردیس است».

وی افزود: آسیب های اجتماعی دیگر، شاخه هایی از ریشه منحوس درختی چون اعتیاد هستند و همه تلاش بهزیستی در مقام دبیری کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، یافتن علل شیوع اعتیاد در منطقه است که به نتایج خوبی دست یافته ایم که فقر و عدم امکان مالی که نتیجه اشتغال است و تصمیم سازی و عدم اجرای قانون در دستگاه های اجرایی را به عنوان دلایل مهم و متقن این قضیه احصا نمودیم.

این مسئول، تعداد پرونده توانخواهان حوزه توانبخشی را یک هزار و پانصد جلد پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد چهارصد نفر مستمری می گیرند و در حوزه اجتماعی نیز حدود یکصد نفر تحت حمایت و دریافت مستمری ماهیانه داریم.

کرمانی تأمین اجاره بهای ساختمان فعلی اورژانس اجتماعی شهرستان پردیس مستقر در شهر بومهن را بسیار سخت دانست و تصریح کرد: 
این رقم که ماهیانه پنجاه میلیون ریال است از محل مشارکت خیران تهیه می شود که جا دارد به عنوان زیرساختی که سرمایه گذاری به حساب می آید توسط دولت انجام شود، هر چند که وظیفه ای تعریف شده بر گردن شهرداری پردیس گذارده شده ولی نتیجه ای درخور تاکنون نگرفته ایم.

این مسئول تعداد تماس های مردمی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی را در سال گذشته، حدود هفتصد ارتباط اعلام کرد و بیان داشت: از این تعداد، قریب چهارصد تماس با بهره از توان تخصصی مشاوران اورژانس اجتماعی به سامانی مطلوب منتج شدند.

 وی به وجود حدود بیست مرکز تحت نظارت بهزیستی در پردیس هم پرداخت و اظهار داشت: چهار مرکز در حوزه توانبخشی، دو مرکز در حوزه اجتماعی و چهارده مرکز حوزه های مختلف پیشگیری به جامعه هدف و مردم پردیس ارائه خدمت می کنند.

کرمانی افزود: مرکز جامع خدمات توانبخشی بلع و دهان شهرستان های شرق استان بزودی در پردیس به بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص مشاوره های رایگان به مردم نیازمند گفت: با هماهنگی شرکت عمران پردیس در فازهای پنج، هشت و ۱۱ مدارس نوسازی را در اختیار گرفته ایم و همکاران مشاور حوزه پیشگیری با ارائه مشاوره های رایگان به مددجویان نیازمند، سهم و گامی کوچک در تلطیف فضای روانی منطقه بر عهده گرفته اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس رقم جلب و جذب  مشارکت های مردمی در سال جاری را حدود پنج میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: حدود یکهزار و پانصد سبد معیشتی از طریق خیران و حدود سیصد بسته نیز از طریق قرارگاه خدمات رسانی شهرستان با رایزنی های صورت گرفته با امام جمعه و سپاه در اختیار مددجویان قرار داده ایم.

وی در پایان با تأکید بر حفظ کرامات انسانی اذعان داشت: از تلاش موثر همه خیران و مردم که در همه حال، کمک بهزیستی هستند تشکر می کنم  و ابراز می دارم مساعدت به خانواده بهزیستی و جامعه هدف با رعایت همه جوانب صورت می گیرد و در اولویت امور سازمان قرار دارد و خوشبختانه در شهرستان پردیس نیز شرایط چنین است.

کد خبر 42577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد