پاکدشت| قرار گرفتن  بهزیستی در جایگاه مشاوره ای 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت دلایل افزایش تعداد معلولان در این منطقه را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر در خصوص مباحث مربوط به معلولان اظهار داشت: پاکدشت، شهرستانی است که برابر آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد ولی بر اساس تخمین های زده شده در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر در این شهرستان سکونت دارند.

برزگر خاطرنشان کرد: میانگین افراد دارای معلولیت در پاکدشت بین ده تا بیست درصد جمعیت را شامل می شوند که با استانداردهای بین المللی مطابقت دارد.

وی دو دلیل عمده را سبب افزایش تعداد سالیانه معلولان در این شهرستان دانست و در توضیح آن، گفت: موقعیت جغرافیایی ژئوپولوتیک که محور ترانزیت خاوران از میانه شهر پاکدشت می گذرد و باعث وقوع تصادف های بسیاری می شود و دیگر اینکه وجود شهرک های صنعتی و کارگاه کوچک و بزرگ پویا که در عمده آنها نبود آموزش های لازم و مکفی، باعث حوادث ناشی از کار شده و غیراستاندارد بودن دستگاه های کارخانجات، هر کدام به تنهایی بین ده تا بیست معلول جدید نقص عضو و یا ضایعه نخاعی به تعداد افراد دارای معلولیت در شهرستان پاکدشت می افزاید.

وی با بیان اینکه بیش از هفت هزار نفر تحت پوشش خدمات مستمر بهزیستی قرار دارند، افزود: از این تعداد، دوهزار و ۷۰۰ حقوق مستمری ماهیانه دریافت می کنند و پیگیری برای برقراری مستمری بقیه مددجویان نیز ادامه دارد.

برزگر تصریح کرد: به طور میانگین سالانه ۶۵ هزار نفر از آموزش های مختلف و دوره های متنوعی چون آگاه سازی، مهارت های زندگی و... بهره مند می گردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در مبحث پیشگیری از اعتیاد، بیان داشت: سالیانه افزون بر سه هزار نفر در مراکز نگهداری و درمان اقامتی تحت درمان هستند و در مراکز چهارگانه سرپایی M.M.T نیز قریب هشتصد و پنجاه نفر از مزایای بهزیستی بهره می برند.

این مسئول به دبیری بهزیستی بر شورای سالمندان پرداخت و گفت: در پاکدشت بین سی تا چهل هزار سالمند بازنشسته حضور دارند که تصمیم سازی برای این افراد به عهده این شورا است و مناسب سازی معابر و اماکن عمومی که در قالب شورای مناسب سازی مدیریت و پیگیری می شود برای کل جامعه هدف و سالمندان نیز در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

برزگر با اشاره به نگهداری نود نفر از افراد بدسرپرست و بی سرپرست در مراکز شبه خانواده این شهرستان بیان داشت: این فرزندان در پنج مرکز شبه خانواده شهرستان و تحت نظارت بهزیستی اقامت دارند.

وی عدم اطلاع از وظایف بهزیستی را بسیار اشتباه توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در دوره فعلی به همت مسئول روابط عمومی و کار جمعی همکارانم تلاش بسیاری برای شناسایی خدمات سازمان در سطح منطقه داشتیم که با بررسی برخوردهای مختلف، شاهد توفیق بوده و مواردی مهم را قابل لمس و درک یافته ایم.

این مسئول در مورد جایگاه بهزیستی اذعان داشت: خوشبختانه به مدد خداوند و اهتمام جدی کارکنان بهزیستی، جایگاه این نهاد مدنی در شهرستان پاکدشت به جایگاهی مشاوره ای تبدیل شده و کلیه خدمات سازمان به نحوی در دسترس همگان طراحی شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برزگر وظایف اصلی بهزیستی را یکصد و پنجاه مورد اعلام و بیان کرد: بهزیستی بزرگترین و تخصصی ترین نهاد حمایتی بخش دولتی کشور است و تمام فعالیت های حوزه های مختلف را در قالب بهره از توان مدیریتی و دانش علمی کارکنان طراحی و اجرا نموده و می نماید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت در پایان با تشکر از مدیرکل، معاونان و کارشناسان بهزیستی استان تهران، تصریح کرد: اگر اطلاع رسانی صحیحی از فعالیت های سازمان صورت نگیرد مردم آگاه نمی شوند و در سایه عدم اطلاع، مطالبه گری و احقاق حق به درستی شکل نخواهد گرفت که اهتمام و تلاش فعالین حوزه روابط عمومی در بیان بی واسطه برنامه های بهزیستی به مردم با استفاده ظرافتمندانه از هنر و رسانه های جمعی صورت می گیرد که خوشبختانه در پاکدشت، این مهم را به خوبی با همکاری خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی ادارات به ویژه فرمانداری شاهد هستیم.

کد خبر 42576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد