شاهرود | توسعه رفاه اجتماعی و ارتقا کیفیت زندگی جامعه هدف عمده ترین رسالت سازمان بهزیستی است

مسعود جهانسیر به همراه جمعی از کارشناسان حوزه های تخصصی به منظور تبریک انتصاب رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با وی دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در این دیدار ضمن تقدیر از همراهی و مساعدت های دستگاه قضائی با مجموعه بهزیستی اظهار داشت:سازمان بهزیستی نقش اساسی و محوری را در رسیدگی به آسیب های اجتماعی بر عهده دارد و گسترش همکاری بهزیستی با دادگستری در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی راهگشا خواهد بود.

جهانسیر توسعه رفاه اجتماعی و ارتقا کیفیت زندگی جامعه هدف را عمده ترین رسالت سازمان بهزبستی دانسته و ادامه داد: کارشناسان متخصص و متعهد ما در حوزه های پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی به عنوان سه معاونت تخصصی سازمان در راه نیل به این رسالت مهم و در راستای سیاست های راهبردی سازمان بهزیستی فعالیت می نمایند.

ایشان شناسایی علل بروز معلولیت ها و آسیب های اجتماعی و کاهش توسعه و شدت آنها را از اهداف حوزه پیشگیری دانسته و گفت:۳ مرکز مشاوره ژنتیک،۷کمپ ترک اعتیاد،۲مرکز سرپائی درمان اعتیاد،یک مرکز کاهش آسیب و ۸ مرکز و دفتر مشاوره در راستای دستیابی به جامعه سالم در حوزه پیشگیری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به مسئولیت حوزه امور اجتماعی در اجرای برنامه خدمات اجتماعی اظهار داشت: در این حوزه کلینک های مددکاری اجتماعی، خانه های کودکان و نوجوانان و اورژانس اجتماعی خدمات حمایتی، مددکاری،آموزشی،نگهداری و ..... را به خانواده های بی سرپرست و نیازمند،زنان سرپرست خانوار، دختران خودسرپرست،اطفال و نوجوانان و ..‌.. را ارائه می دهند.

جهانسیر به فعالیت ۱۰ مرکز روزانه و شبانه روزی در حوزه توانبخشی اشاره کرده و یادآور شدپنج هزار و 500 توانخواه با در قالب جسمی حرکتی،ذهنی،صوت و گفتار،شنوایی،بینایی و اعصاب و روان از حمایت های عمومی و تخصصی بهزیستی شاهرود بهره می برند.

احمد مطهری نسب رئیس دادگستری شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه فعالیت های بهزیستی و خصوصا اورژانس اجتماعی نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند؛ بیان داشت:کار در سازمان بهزیستی مانند قوه قضائیه بسیار سخت و دشوار است و تنها علاقه و اشتیاق به نیک اندیشی انگیزه خدمت در این سازمان است.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب بهزیستی خاطرنشان کرد:خدمات بهزیستی در حوزه اعتیاد،واحدهای مشاوره و مددکاری و ..... در استحکام کانون خانواده ها و تقویت روابط افراد نقش مهمی را داشته است.

مطهری نسب ابراز امیدواری کرد در سایه همکاری های مشترک شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات به آحاد جامعه خصوصا جامعه هدف بهزیستی باشیم.

در پایان این جلسه مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با اهدا کاردست معلولین توانمند

کد خبر 42558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد