در رسانه| اهدای 14 دستگاه اکسیژن ساز به مراکز توانبخشی مراقبتی استان همدان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان از اهدای هزار دستگاه اکسیژن‌ساز به مراکز سالمندان در سراسر کشور از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خبر داد.

سیاوش رهبر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ۱۴ دستگاه اکسیژن ساز که قیمت تقریبی آن ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان است به مراکز توانبخشی شبانه روزی این استان اهدا شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان گفت: این دستگاه ها با هدف حفظ سلامت مقیمان مراکز شبانه روزی و ارتقا کیفیت زندگی آنها، از طرف صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اهدا شده و جهت استفاده سالمندان برنامه ریزی شده است.

رهبر افزود: سلامت مقیمان مراکز شبانه روزی اولین اولویت سازمان بوده و با توجه به شرایط موجود سازمان بهزیستی از هیچ کوششی جهت کنترل و حفظ سلامت مقیمان و پرسنل مراکز دریغ نکرده و نخواهد کرد.

رهبر با اشاره به اقدامات موفق سازمان بهزیستی در پیشگیری از بیماری کووید۱۹ خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه در مراکز  بهزیستی همدان نظیر قرنطینه کامل، لغو ملاقات حضوری، ضدعفونی روزانه، بازدید مستمر، کنترل سلامت مددجویان و توزیع اقلام بهداشتی تاکنون انجام شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان عنوان کرد: راه اندازی ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی در کل کشور با ۲۲ عنوان فعالیت، در خدمت رسانی عادلانه و کاهش ترددها نقش بسزایی دارد.

به گفته وی ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان اقدامی مطلوب و بدیع از سوی سازمان بهزیستی موجب تسریع در روند خدمت‌رسانی، یکپارچه‌سازی و یکسان سازی خدمات این سازمان به جامعه هدف می‌شود.

رهبر گفت: ۴۸ مرکز مثبت زندگی  با هدف تغییر نحوه خدمت‌رسانی به جامعه معلولان در این استان وجود دارد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان، تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان را ۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر برشمرد و افزود: ۶۰ درصد معلولین را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رهبر گفت: ۲۲هزار نفر از سازمان بهزیستی مستمری منظم ماهانه دریافت می‌کنند.

وی از پرداخت مستمری بعد خانوار برای اولین بار، خبر داد و افزود: اکنون کل اعضای خانواده معلول سرپرست خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول، برای اولین بار کمک هزینه به معلولان شدید بسترگرا در ایام کرونا پرداخت شده است.

این مقام مسئول توصیه کرد: در ایام کرونا، مردم تا حد امکان معلولان، بیماران روان و سالمندان خود را برای حفظ سلامتی آنان در خانه نگه دارند.

به گفته وی بیشترین مراکز بهزیستی در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان است و ۳۵۵ نفر مجهول الهویه در مراکز شبانه روزی استان نگه‌داری می‌شوند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی استان با دارا بودن ۱۹ مرکز روزانه، از هزار و ۲۰۰ نفر که شامل سالمندان، بیماران اوتیسم، معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی هستند، نگه داری می‌کند.

رهبر گفت: ۱۳ مرکز مراقبتی شبانه روزی  با ظرفیت هزار و دویست نفر در همدان وجود دارد.

رهبر یادآور شد: سازمان بهزیستی استان، در مجموع ۱۰۴مرکز در حوزه توانبخشی در ارائه خدمت، آماده و فعال دارد.

وی از پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بر اساس مقطع تحصیلی برای اولین بار، خدمتی دیگر از سازمان برای ارتقای سطح تحصیلی معلولان و خانواده هایشان نام برد.

معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مجموع سالمندان استان همدان حدود ۱۸۰ هزار نفر است.

کد خبر 42557

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد