تو آسمانی شدی و زمین این شهر هنوز ناهموار است

به مناسبت دومین سالروز درگذشت جواد ایزدی نخبه جوان نابینا که بر اثر عدم مناسب سازی فیزیکی و فرهنگی دچار حادثه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری توان‌نگار، گاه گاهی فکر می کنم، به تو، آن لحظه که در جدال با آهن سرد در کنار دنیایی از درد آسمانی شدنت را جشن گرفتی. فکر می کنم که چگونه می اندیشیدی به کج فهمان بی درد که هیچگاه درد و دل زندگی ما را فهم نکردند. چگونه قیاس می کردی فولاد سرد ایستگاه اتوبوس را با چارچوب های آهنی و انعطاف ناپذیر مسئولین شهرت که ارزش آدم را به قدرت بینایی پیوند می زنندو چگونه باور داشتی که واژه مناسب سازی تنها لفظی زیباست برای محفل های اداری و فرمهای تجاری و نامت زین پس برای آنان کالایی خواهد شد تا همچون گذشته و بیش از پیش بر طبل ما حامی معلولین هستیم بکوبند.

شبها و روزهای بسیار گذشته که تو در شادی آسمانی ما را نظاره می کنی و ساعات بی شماری طی شده که ما مشکلات خود و همنوعانمان را فریاد می زنیم. نه سرور آسمانی تو انتهایی و نه غم ما پایانی دارد.

نه سردی خاک، ترا از ذهن ما پاک می کند و نه درد های بیشمار ما را کسی درک و این دو است که دل ما را هر دم چاک چاک می کند. تو در خاک خفتی و خاک سرد بر امید فردای معلولین این شهر پاشیده اند.

نمی دانم تا کی زمین این شهر ناهموار است. باور کن جواد عزیز که تا زمانی که ذهن های آشفته بازسازی نشود، تا هنگامی که فرهنگ معلول ستیزی جایش را به شهروند من ندهد، تا لحظه ای که پذیرای آن نشویم که آسمان آبی و زمین و خاک حق هر انسان است و انسانیت از معلولیت منفک و جداست زمین این شهر ناهموار است.

تا باورهایمان را اصلاح نکنیم، تا فکرهایمان را بازنگری نکنیم، تا چشمهایمان را نشوییم، زمین این شهر ناهموار است. قلمم را درجوهر دوستیمان فرو می برم و بر سربرگ علم و دانش، آموختن و آموزش، فهمیدن و فهماندن می چرخانم و می نویسم که پیام جواد ایزدی به ماو شما مسئولین شهری و مدیران سازمان های مربوط به امور معلولین این است جوادهای بسیار در این شهر گام بر می دارند.

گامهای لرزان، نگذارید جوادی دیگر در دل حادثه غرق و ذهن و روان همنوعانش را آتش زند. باور کنیم که هنوز، آری هنوز زمین این شهر ناهموار است.

این دلنوشته یادآور حادثه تلخ واقع شده درخطوط BRT شهر اصفهان است که منجر به کشته شدن جواد ایزدی یکی از نخبگان نابینا شده است. ایشان در هنگام پیاده شدن از اتوبوس بر اثر عجله راننده و فاصله بیش از حد از سکو با نرده های کناری برخورد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. ایشان از معدود افرادی بودند که عملکرد آموزشی و فرهنگیشان نابینایان فارسی زبان را در سرتاسر جهان بهره مند ساخته بود.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

محمد جواد خادمی رئیس هیئت مدیره انجمن روشن بین اصفهان

کد خبر 42547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد