شمیرانات | دفتر شتاب دهنده کسب و کار رویش راه اندازی می شود

مدیر بهزیستی شمیرانات بر توانمند سازی و خود کفایی جامعه هدف تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، علیرضا عمادی از برگزاری نشستی در راستای توانمند سازی و خود کفایی جامعه هدف اعم از  توانخواهان تحت پوشش و زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت پوشش با حضور مشاور ریاست سازمان بهزیستی کشور خبر داد.  

علیرضا عمادی با بیان این خبر و ضمن تاکید بر برنامه ریزی جهت توانمند سازی جامعه هدف و ایجاد بستر لازم برای خودکفایی آنها، ارائه خدمات آموزشی جهت یاد گیری مهارتهای لازم برای کسب و کار و همچنین استعداد یابی مددجویان و خانواده های تحت پوشش آنها جهت اشتغال و حرفه آموزی و ترخیص موفق گفت: باید در تمامی موارد مطرح شده برنامه ریزی شود و از تمامی ظرفیت ها در این راه بهره وری لازم را داشته باشیم.  

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در ادامه جلسه بیان داشت: در حال حاضر اولین خیریه شتاب دهنده کسب و کار با حضور گروه جامعه توانبخشی فعال است.

غلامرضا فروغی افزود: هدف این است که یک شعبه نیز در شمیرانات با هدف توانمند سازی و جامعه پذیری شمول شامل زنان سرپرست خانوار و فرزندان تحت پوشش بوجود آید و سعی شود از این فرصت مطلوب و منطقی همگرایی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: موسسه خیریه کشوری طرحی در شورای معاونین  ارائه و تایید آن  ، مبنی بر ایجاد مراکز مردم نهاد است که  نام مرکز به لحاظ ایجاد فضا و شرایط برای جامعه هدف و کسب انرژی های لازم جهت فعالیت که دراین جا انرژی معنی دهنده مهارت های لازم است و مردم نهاد یعنی با شرکای  اجتماعی در تعامل باشیم.
 
فروغی بیان داشت: با ایجاد اولین دفتر شتاب دهنده کسب و کار در بهزیستی شهرستان شمیرانات،  هدف علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای، پلتفرم های غیر فعال را فعال می کنیم یعنی آنچه که داریم را با شرکاء اجتماعی خود کاور و هم پوشانی می کنیم و ظرفیت های لازم را برای کسب و کار مددجویان فراهم می کنیم بطور مثال این شرکاء اجتماعی می تواند شهرداری باشد که فضا برای کسب و کار را برای احداث یک فروشگاه و... و. از آنها کمک گرفت.  

در ادامه معاون مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان هم برای پیشبرد این طرح پیشنهاد دریافت بسته های آموزشی را برای کارشناسان اشتغال و مراکز مثبت زندگی ارائه داد که با استقبال حاضرین مواجه شد.

کد خبر 42545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد