افتتاح دومین مرکز اقامتی بهبودی وبازتوانی سوء مصرف مواد جیرفت

در رسانه های استان کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان- دومین مرکز اقامتی بهبودی وبازتوانی سوء مصرف مواد در شهرستان جیرفت با حضور جمعی از مسئولین بهزیستی افتتاح وآغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا نژاد رییس بهزیستی جیرفت با بیان اینکه سازمان بهریستی به عنوان پیشرو و پرچم دار در عرصه پیشگیری و درمان اعتیاد اولین دستگاهی است که باروش علمی، نوین ودرمان همه جانبه به مبارزه با این مشکل مهم کشوری و جهانی پرداخته ، گفت: فعالیت مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد از جمله برنامه‌های سازمان در درمان وبازتوانی معتادان است.

او درتشریح برنامه، اهداف ونحوه ارائه خدمات مراکز اقامتی بهبودی وبازتوانی اعتیاد گفت: مراکز اقامتی بهبود وبازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد مراکزی هستند شبانه روزی که با کمک اشخاص حقوقی با مجوز بهزیستی به معتادین داوطلب در ترک اعتیاد ارائه خدمت تخصصی می‌کنند.

او بیان کرد: تمامی خدمات انجام شده در این مراکزبا کمک معتادین بهبود یافته با بیش ازسه سال پاکی، که آموزش‌های لازم را دیده اند و زیر نظر یک یزشک ارایه می‌شود.

رضانژاد افزود: وضعیت نگهداری در این مراکز بین ۳۰ تا ۹۰ روز خواهد بود که شامل یک ماه اقامت کامل داوطلبان ودوماه شرکت در برنامه‌های مراکز است.

او تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این مراکز برای ترک اعتیاد، سم زدایی غیردارویی، خدمات روانشناختی، مشاوره، تشکیل گروه‌های خودیار، مداخلات مددکاری وبیگیری پس از ترخیص است.

رییس بهزیستی جیرفت گفت: از آنجایی که مسئله اشتغال دغدغه اصلی بهبود یافتگان است در خصوص توانمند سازی افراد بهبود یافته طرح‌های آماده سازی شغلی ویرداخت وام در حال اجراست.

کد خبر 42528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد