مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
مجوز تاسیس مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان صادر نشده است

در رسانه های استان کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان- صادق زاده گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون مجوز تاسیس مرکز نگهداری سالمندان به صورت شبانه روزی در کرمان صادر نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق‌زاده، مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به روند روبه رشد سالمندی در استان و کشور گفت: ۸ و نیم درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند؛ ولی این رقم با سرعت زیادی رو به رشد است.

او افزود: آمار زاد و ولد در اوایل انقلاب، ۶ درصد بود که هم اکنون به ۶  دهم درصد (شش دهم درصد) کاهش یافته است.

صادق زاده تصریح کرد: نباید بگوییم نگران افزایش سالمندان جامعه هستیم؛ چون سالمندی یک موهبت است که نشان می‌دهد امید به زندگی افزایش پیدا کرده و ما از عمر پر برکت بزرگ ترهای خود بیشتر بهره می‌بریم. شاید در این شرایط دیگر نگرانی در مورد افزایش جمعیت سالمندی کافی است و باید اقدامات اساسی صورت بگیرد.

او با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی کوچک و غیردولتی با رویکرد محوری، موثرترین و بهترین نتایج را در دنیا دارند، افزود: بهزیستی استان، آماده هر گونه همکاری در اجرای برنامه‌های این نشست است؛ چرا که نشست‌ها و گفتمان‌های کوچک منجر به قدم‌های بزرگ می‌شوند و مسئولان و دولت را به سمت تصمیم‌گیری مناسب سوق می‌دهند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تاکید بر اینکه اولین سند سالمندی کشوری در کرمان نوشته شد و هم اکنون تبدیل به سند ملی شده است گفت: استان کرمان به عنوان پایلوت اجرای سند سالمندی انتخاب شده و همه‌ دستگاه‌ها باید با کمک هم در به نتیجه رسیدن این طرح تلاش کنند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که کرمان در اجرای این سند نیز پیش رو و سرآمد کشور باشد.

او افزود: مصداق‌های استفاده از سند سالمندی، همین افزایش تعداد مراکز روزانه نگهداری سالمندان، مثل مرکز خانه خورشید سبزواران، است.

صادق زاده با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۰ تاکنون مجوز تاسیس مرکز نگهداری سالمندان به صورت شبانه روزی صادر نشده است، بیان کرد: در پی آن هستیم تا با گسترش خدمات و مراکز روزانه،سالمندان در طول روز از خدمات تخصصی در شاخه‌های مختلف استفاده کرده و پس از آن در جمع خانواده خود باشند.

او افزود: سالمندان، حق دریافت آموزش، بیرون آمدن از خانه، حضور در جمع دوستان هم سن و سال، ثبت خاطرات، سفرهای دسته جمعی، ورزش مناسب، بهره‌گیری از خدمات فیزیوتراپی و غیره را دارند که خانه‌های مختلف تاسیس شده در سال‌های اخیر، خدمات مناسب را با کیفیت خوب و کمترین هزینه انجام می‌دهند که امیدواریم این فعالیت‌ها بعد از اتمام کرونا با قوت بیشتر اجرا شود.

کد خبر 42527

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد