رئیس بهزیستی استان کرمان:
مشکلات پذیرشگاه بیماران اعصاب و روان هوتک را برطرف کنید

در رسانه های استان کرمان- باشگاه خبرنگاران جوان -صادق زاده با اشاره به تجهیز پذیرشگاه بیماران اعصاب وروان در هوتک از مسئولان خواست: مشکلات موجود برای شروع به کار این پذیرشگاه را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان، چند نفر از مسئولان استان از جمله معاون دادستان کرمان، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، متخصصان و کارشناسان با حضور در مرکز سلامت روان کرمان از این مرکز بازدید کردند.

 صادق زاده در این بازدید ضمن تشریح وضعیت بیماران مستقر در این مرکز و اقدامات گسترده انجام شده به منظور ساماندهی و ارائه خدمات تخصصی به این قشر از مددجویان گفت: نگهداری و ارائه خدمت به این گونه از بیماران، نیازمند امکانات و صرف هزینه‌هایی بیش از حد معمول نسبت به سایر بیماری‌ها و مراکز است؛ چرا که وضعیت خاص این نوع بیماران می‌طلبد که خدمات ویژه و گسترده تری را به آن‌ها ارائه کرد.

او  افزود: اغلب خانواده‌ها از عهده ایجاد شرایط مناسب برای طی روند درمانی این بیماران ناتوان هستند و به همین دلیل بار عظیم این مشکل بر شانه‌های بهزیستی و مراکز تحت نظارت این مجموعه بسیار سنگینی می‌کند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: ظرفیت پذیرش و تنگناهای اعتباری برای ارائه خدمات تخصصی و موثر به این بیماران بسیار محدود و ناکافی است و این در حالی است که به دلیل شرایط جامعه، تعداد بیماران اعصاب و روان چند برابر گذشته است و ورودی بیماران به مراکز نگهداری روندی افزایشی دارد، به همین دلیل باید ظرفیت‌های جدیدی را برای نگهداری از این بیماران ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه الزامات قضایی برای پذیرش بیمار در این مراکز نیز فشار مضاعفی را برای بهزیستی و مراکز بیان شده ایجاد می‌کند، بیان داشت: توجه مقام قضایی به این تنگناها، قطعا کمک ارزشمندی برای ارائه خدمات به هنگام و مناسب برای بیماران و کادر تخصصی خواهد بود.

صادق زاده  با بیان اینکه با تلاش ها و هزینه‌های انجام شده مجموعه‌ای متروکه در هوتک تجهیز و آماده پذیرش بیش از ۲۰۰ بیمار است، افزود: تقاضای ما از مسئولان استان این است که با پا در میانی و ریش سفیدی مشکلات موجود بر سر راه شروع به کار پذیرشگاه بیماران  اعصاب و روان  هوتک را برطرف کنند.

کد خبر 42521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد