مدیرکل بهزیستی استان کرمان:
ورودی مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان افزایشی است
تقاضا از مسئولان: به راه‌اندازی مرکز هوتک کمک کنید

در رسانه های استان کرمان -فردای‌کرمان ـ گروه جامعه: مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه تعداد بیماران اعصاب و روان چند برابر شده بوده و ورودی بیماران به مراکز نگهداری، روندی افزایشی دارد، خواستار حمایت از توسعه‌ی مراکز نگهداری این بیماران در استان شد.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان، معاون دادستان، مدیرکل بهزیستی استان، افزون مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تعدادی از کارشناسان و متخصصان از مرکز سلامت روان «گلستان سلامت» کرمان بازدید کردند.

عباس صادق‌زاده در جریان این بازدید که معاون و کارشناسان تخصصی توانبخشی، مدیر بهزیستی شهرستان کرمان و مسئولین خیریه مولی‌الموحدین نیز حضور داشتند، با تشریح وضعیت بیماران مستقر در این مرکز و خدمات ارائه‌شده اظهار کرد: «نگهداری و ارائه‌ی خدمت به این بیماران نیازمند امکانات و صرف هزینه‌هایی بیش از حد معمول نسبت به سایر بیماری‌ها و مراکز است چرا که خدمات ویژه و گسترده‌تری ارائه می‌شود».

وی افزود: «اغلب خانواده‌ها از عهده‌ی ایجاد شرایط مناسب برای طی روند درمانی این بیماران ناتوان هستند و به همین دلیل بار عظیم این مشکل بر شانه‌های بهزیستی و مراکز تحت نظارت این مجموعه بسیار سنگینی می‌کند».

صادق‌زاده ادامه داد: «ظرفیت پذیرش و تنگناهای اعتباری برای ارائه خدمت تخصصی و موثر به این بیماران بسیار محدود و ناکافی است و این در حالی‌ است که به‌دلیل شرایط جامعه، تعداد بیماران اعصاب و روان چند برابر گذشته بوده و ورودی بیماران به مراکز نگهداری روندی افزایشی دارد».

وی اضافه کرد: «به همین دلیل باید ظرفیت‌های جدیدی را برای نگهداری از این بیماران ایجاد کرد».

 وی با اشاره به اینکه الزامات قضایی برای پذیرش بیمار در این مراکز نیز فشار مضاعفی را برای بهزیستی و مراکز ایجاد می‌کند، اظهار کرد: «توجه مقام قضایی به این تنگناها قطعا کمک ارزشمندی برای ارائه خدمات به‌هنگام و مناسب برای بیماران و کادر تخصصی خواهد بود».

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود، به اقداماتی که برای افزایش فضای مناسب برای پذیرش تعداد بیش‌تری از این بیماران انجام داده‌اند اشاره کرد و گفت: «با تلاش‌ها و هزینه‌های انجام شده، مجموعه‌ای متروکه در هوتک تجهیز و آماده‌ی پذیرش بیش از ۲۰۰ بیمار است و تقاضای ما از مسئولین استان این است که با پا در میانی و ریش سفیدی مشکلات موجود بر سر راه  شروع به کار  پذیرشگاه هوتک رابرطرف کنند».

در این بازدید، معاون دادستان کرمان با تقدیر از خدمات گسترده و ارزنده بهزیستی در حوزه‌های مختلف، بر بازدید حضوری قضات از اینگونه مراکز تاکید کرد و گفت: «مجموعه‌ی دادستانی و دادگستری آماده هرگونه همکاری لازم در این زمینه‌ها با بهزیستی است».

در پایان این بازدید، مقرر شد برنامه‌ریزی شود تا قضات از مجموعه فوق و مراکز مشابه بازدید کنند، همچنین، مسئولین قوه قضائیه از مجموعه تجهیز شده در هوتک بازدید برای راه‌اندازی آن کمک کنند. همچنین، مکاتبه با دادستان‌های شهرستان‌های استان برای همکاری در اعزام بیماران غیر بومی به استان‌های مربوطه نیز در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 42520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد