دررسانه | کوهسرخ | واگذاری ۷۲۰ پرونده به مرکز «مثبت زندگی» کوهسرخ / ۳ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند

کوهسرخ - بیدل بختیاری با بیان اینکه بهزیستی شهرستان کوهسرخ با تعداد 1200 پرونده، بالغ بر 3 هزار نفر جامعه هدف تحت پوشش دارد، گفت: با راه‌اندازی دو مرکز مثبت زندگی در کوهسرخ خدمات سطح یک سازمان بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌شود و تا به امروز 720 پرونده به این مرکز واگذار شده است.

مهدی بیدل بختیاری، رئیس اداره بهزیستی شهرستان کوهسرخ در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛  اظهار داشت: بهزیستی به‌عنوان یک سازمان دانش‌محور و تخصصی، خدماتی در حوزه پیشگیری، اجتماعی و توان‌بخشی را با رویکرد بهره‌مندی مشارکت عمومی و توانمندسازی را ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بهزیستی به‌عنوان متولی سلامت اجتماعی ضمن توجه ویژه به بحث کودکان، زنان، معلولین و سالمندان نقش مؤثری در ارتقاء سلامت، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی جامعه ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: بهزیستی شهرستان کوهسرخ با تعداد ۱۲۰۰ پرونده، بالغ بر ۳ هزار نفر جامعه هدف تحت پوشش دارد.

رئیس اداره بهزیستی کوهسرخ با تاکید بر اینکه تمام مددجویان بهزیستی از خدمات مستمر و غیرمستمر بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: بالغ بر ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان حق مستمری ماهیانه به جامعه هدف کوهسرخ پرداخت شده و همچنین به ۸۰ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی و معلولین شدید و خیلی شدید، حق پرستاری و مددکاری به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی دو مرکز مثبت زندگی در کوهسرخ خدمات سطح یک سازمان بهزیستی در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌شود و تا به امروز ۷۲۰ پرونده به این مرکز واگذار شده است، اذعان کرد: انجام خدمات مشاوره تحصیلی، خانوادگی، طلاق و معرفی به مراکز طرف قرارداد نیز از دیگر خدمات بهزیستی کوهسرخ است.

بیدل بختیاری همچنین در ادامه عنوان کرد: ۱۰ واحد مسکن مددجویی به خانواده‌های حداقل دارای دو عضو معلول روستایی و شهری و ۲۰ واحد مسکن مددجویی به معلولین و زنان سرپرست خانوار طی تفاهم‌نامه‌ای با نهادهای همکار و اعطای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض واگذار شده است.

وی اجرای طرح غربالگری آمبلیوپی چشم و شنوایی کودکان ۳ تا ۶ سال به‌صورت رایگان برای ۲۰۰۰ کودک با اعتبارات بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال را از دیگر خدمات بهزیستی در کوهسرخ برشمرد و تشریح کرد: ارائه وام خود اشتغال در حوزه‌های کشاورزی، دامداری و... به افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال نیز در شهرستان کوهسرخ انجام‌گرفته است.

کد خبر 42507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد