فیروزی: ۶۵ صندوق مالی خرد تا پایان امسال در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و دبیر شورای معاونین این نهاد در سفر به شهرستان های استان، روز سه شنبه ۹ شهریور به بردسکن رفتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی بردسکن در این سفر، در ملاقاتی که هیأت مدیریتی بهزیستی استان با کارکنان بهزیستی بردسکن داشت در ابتدا رییس بهزیستی شهرستان، گزارشی از عملکرد نهاد متبوع خود و جامعه هدف بهزیستی ارائه داد و افزود: شهرستان بردسکن در غربی ترین نقطه استان واقع شده است که از یک طرف با استان خراسان جنوبی از یک طرف با استان سمنان همجوار شده است و و جمعیت شهرستان در حال حاضر ۸۶۰۰۰ نفر است.

مصطفی محمدپور در ادامه گفت: ۳۰۰۰ نفر در بردسکن تحت حمایت بهزیستی می‌باشند که ۱۵۴۳ نفر از خدمات مستمر توانبخشی و ۴۴۳ نفر از خدمات مستمر  اجتماعی و ۴۵ نفر از حق پرستاری ضایعه نخاعی  استفاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در این شهرستان ۱۹۸۶ پرونده به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است.

وی افزود: بهزیستی بردسکن دارای ۷۸۳ پرونده پشت نوبت توانبخشی، ۱۰۶ پرونده پشت نوبت اجتماعی، ۵ مرکز توانبخشی، ۲ مرکز شبانه روزی اجتماعی، ۱۰مرکز پیشگیری، ۴ مرکز مثبت زندگی، یک مرکز اورژانس اجتماعی سطح سه، و۷ موسسه خیریه می باشد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این دیدار از عملکرد بهزیستی بردسکن و کارکنان آن تقدیر و از دو اتفاق مهم در فرهنگ سازمانی یاد کرد.

وی ضمن توجه به عدالت محوری به عنوان یکی از شاخص‌ترین کارهایی که زیر بنای مسئولیتی وی است اظهار داشت: نوع رفتار ما با منابع درون سازمانی باید مبتنی بر عدالت و فاقد هرگونه تبعیض باشد و توزیع خدمات در عدالت محوری باید برجسته شود و نباید آخرت خودمان را فدای دنیای چند نفر در این دنیا کنیم.

وی سپس به مفهوم ارتقاء منزلت اجتماعی سازمانی اشاره کرد و ادامه داد: ما باید به دیگران تفهیم کنیم که ما چه کارهای سخت و متعددی انجامی می دهیم بعنوان مثال اگر یک معتاد متجاهر و یک معتاد اعصاب و روان به حال خود رها شوند می توانند یک شهر را بهم بریزند لذا برند سازمانی ما باید در بین سایر دستگاه های اجرایی برجسته شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ضمن دیدار با مجتبی شاکری فرماندار بردسکن از مراحل ساخت منزل مسکونی یک خانواده ۴ معلولی، مراکز مثبت زندگی و پروژه مسکونی و تجاری موسسه خیریه خاتم الانبیاء، خانه فرزندان گلهای حضرت مریم (س) و ساختمان در حال ساخت مرکز سالمندان مهرگان بازدید کرد.

مدیر کل بهزیستی استان سپس از طریق ویدئو کنفرانس با روسای ادارات بهزیستی شهرستانی استان ارتباط گرفت و به صورت همزمان طرح های اشتغال ۳۲ صندوق مالی خرد روستایی را افتتاح کرد.

وی همچنین در مصاحبه با خبرنگار بهزیستی بردسکن گفت: یکی از مشکلات اساسی در استان به ویژه بهزیستی بحث بیکاری است که در راستای ایجاد اشتغال روستایی پایدار این صندوق ها در ۱۵ شهرستان استان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه تشکیل این صندوق ها علاوه بر اهداف اقتصادی، اهداف فرهنگی اجتماعی را نیز دنبال می کند گفت: افزایش ارتباطات اجتماعی، ایجاد فرهنگ و روحیه کار تیمی، افزایش مسئولیت پذیری جوامع محلی در رفع مشکلات جامعه هدف، توانمندسازی و ظرفیت سازی در بین افراد دارای معلولیت، و تقویت و توانایی های رهبری و مدیریت از جمله این اهداف می باشد.

وی عنوان کرد: در مجموع این صندوق ها قریب به ۲۰۰ نفر عضو دارند و یکی از برنامه های بهزیستی استان افزایش این صندوق ها تا پایان امسال به ۶۵ صندوق است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو در خصوص مراکز مثبت زندگی گفت: ۷۰ هزار پرونده بهزیستی استان به مراکز مثبت‌ زندگی واگذار شده است.  

فیروزی با بیان اینکه در سطح کشور ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی ایجاد شده است گفت: به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار و یا روانشناس در مراکز مثبت زندگی بکارگیری شده اند.

وی گفت : با توجه به اینکه ۲۲ خدمت به جامعه هدف بهزیستی به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است و در واقع هر یک از این مراکز یک واحد بهزیستی می باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بهزیستی استان بیش از ۱۳۰ هزار پرونده را در سامانه خود به ثبت رسانده است و از خدمات سازمان استفاده می کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از ثبت ۱۱هزار نفر متقاضی پشت نوبتی در استان خبر داد و گفت ۱۰۰ درصد این افراد ثبت سامانه شده اند ولی دریافت مستمری به این افراد منوط به بررسی نهایی سازمان مرکزی است که پس از ابلاغ سهمیه تعداد افراد برخوردار از مستمری مشخص می شود.

کد خبر 42501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد