اطلاعیه بهزیستی سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار فیلمی از یک دختر دارای معلولیت

اداره کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان در پی انتشار فیلم دختر دارای معلولیت تبعه افغانستان در شهرستان نیمروز جهت تنویر افکار عمومی اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سیستان و بلوچستان، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به انتشار فیلمی از دختری دارای معلولیت به نامه فهیمه براهویی تبعه کشور افغانستان که به همراه خانواده خود در روستای کلاته حاجی آباد از توابع سفیدابه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان (۱۵۰ کیلو متری زابل) سکونت دارند، ضمن ابراز تشکر از تعهد و احساس مسئولیت اجتماعی رسانه ‏های کشور، به اطلاع می‏ رساند خانواده مورد نظر از مدت‏ها قبل از طریق مرکز خدمات بهزیستی (+زندگی) شناسایی شده و توسط واحد مددکاری مورد بازدید قرار گرفته و به رغم پراکندگی و پهناوری استان و تعدد خانواده‏ های نیازمند دارای چند معلول، طی سه سال اخیر چندین مورد سبدکالا و کمک هزینه درمان توسط بهزیستی شهرستان یاد شده به خانواده پرداخت شده است.

همچنین طی دفعات متعدد از طریق مددکاری شهرستان مذکور نسبت به اسکان و نگهداری توانخواه در یکی از مراکز نگهداری معلولین تحت نظارت بهزیستی استان اقدام شده که هر بار با مخالفت و ممانعت خانواده مواجه شده است. ضمنا خانواده طی هفته گذشته مورد مساعدت مالی قرار گرفته و به ایشان بسته مواد غذایی تحویل شد.

شایان ذکر است به رغم اینکه حسب دستورالعمل‏ ها و ضوابط جاری، سازمان بهزیستی مجاز به ارائه خدمات به افراد غیرایرانی نمی باشد و خدمات بهزیستی صرفاً شامل افراد دارای معلولیت و نیازمندان دارای هویت ایرانی می‏ شود، اداره بهزیستی شهرستان نیمروز با بهره ‏گیری از کمک‏ های خیرین و مشارکت‏های مردمی مساعدت به خانواده مذکور را در اولویت کاری خود قرار داده است. 

کد خبر 42472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد