اعتیاد و بی وفایی در صدر جدول مشاوره‌های تلفنی ۱۴۸۰

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی از بالا بودن آمار اعتیاد و بی وفایی در بین تماس‌های گرفته شده با ۱۴۸۰ در استان خبر داد.

شرفی سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیشترین مشکلات مطرح شده در تماس‌های افراد با ۱۴۸۰ در خراسان جنوبی مربوط به موضوعات اختلالات روانی، مشکلات موقعیتی و مشکلات بین فردی بوده است.

او افزود: در موضوع اختلالات روانی بیشترین تماس‌ها در زمینه افسردگی، اضطراب و وسواس‌های فکری و عملی است و در زمینه مشکلات بین فردی نیز مشکلات با همسر در خصوص اعتیاد و بی وفایی آمار بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند.

شرفی ادامه داد: در این برهه زمانی مشکلات موقعیتی مانند طلاق، کنکور و همچنین راهنمایی در خصوص ازدواج و تربیت کودک آمار بالایی در بین تماس‌ها دارد و در زمان امتحانات و کنکور آمار مشاوره‌های تحصیلی بالاتر می‌رود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: علت تماس‌های گرفته شده با ۱۴۸۰ از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال تغییر چندانی نداشته است، هرچند در شش ماهه دوم سال به دلیل گذر از زمان کنکور و امتحانات، مشاوره تحصیلی پایین‌تر می‌آید.

او بیان کرد: البته این موضوع باید در نظر گرفته شود که مشاوره‌های تلفنی برای هر فرد محدود به یک موضوع نمی‌شود و یک نفر ممکن است در زمینه‌های متفاوت مشاوره بگیرد.

شرفی در ادامه عنوان کرد: حداکثر زمان مشاوره‌های تلفنی برای هر فرد نیم ساعت است که مشاورین در این تایم سعی می‌کنند بیشتر گوش شنوا باشند و مشکل را بررسی کنند تا در صورت نیاز افراد به مشاورین حضوری ارجاع داده شوند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: مشاوره‌های رایگان تلفنی بهزیستی یکی از انواع مشاوره‌هایی است که هر کسی برای پیدا کردن راهکار مشکلات روانشناختی خود می تواند از آن استفاده کند.

او در پایان گفت: هرچند این نوع مشاوره، به اندازه مشاوره حضوری، منجر به رفع مشکل نمی‌شود اما برای کسانی که به مشاوره حضوری دسترسی ندارند یا نمی دانند باید چه کاری انجام دهند به خوبی موثر است و در صورت نیاز مشاور تلفنی، تماس گیرنده را به مشاوره حضوری دعوت می‌کند.

کد خبر 42465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد