تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی خراسان جنوبی ۲ برابر شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی از ۲ برابر شدن تسهیلات اشتغالزایی بهزیستی در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته تسیهلات اشتغال این اداره کل در استان ۳۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

علی عرب نژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعهد اشتغال بهزیستی خراسان جنوبی از محل تسهیلات، مشوق‌های بیمه‌ای و سایر روش‌ها در سال گذشته ۸۴۸ نفر بود و در سال جاری ۸۹۹ نفر است.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۲۱ هزار و ۷۲۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این خدمات در قالب انواع مشاوره‌ها از جمله مشاوره ژنتیک، مشاوره‌های خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، دوره‌های آموزشی، غربالگری شنوایی و بینایی و غیره است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار و ۵۳۹ مددجو در حوزه توانبخشی و ۹ هزار و ۹۸۹ مددجو در حوزه اجتماعی زیر پوشش این نهاد هستند که خدمات دریافت می‌کنند.

عرب نژاد به خدمات حوزه مسکن اشاره کرد و افزود: در حوزه مسکن ۷۰۷ مسکن برای جامعه  هدف از جمله افراد دارای معلولیت و زنان خودسرپرست در حال ساخت است که از این تعداد ۷۹  خانواده ۲ معلولی در مناطق شهری داشتیم و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبارات بهزیستی برای کمک بلاعوض پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: علاوه بر این مبالغ بلاعوض، ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات شامل این خانواده‌ها می‌شود که از طریق معرفی بنیاد مسکن به بانک‌های عامل طرف قرارداد با آنها پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: همچنین ۷۳ خانواده ۲ معلولی در مناطق روستایی داشتیم که ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده به خانوارهای تک معلولی گفت: ۲۰۵ خانواده تک معمولی در استان  داریم که در این بخش هم ۵۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تسهیلات و تک معلولی شهری و ایتام نیز ۱۵ خانواده  هستند که ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌شود.

کد خبر 42464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد