مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: اورژانس اجتماعی، برند تخصصی بهزیستی است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، در سالروز تأسیس اورژانس اجتماعی با کارشناسان این نهاد اجتماعی دیدار و از زحمات آنان قدردانی کرد.

دکتر مسعود فیروزی که پیش از ظهر امروز ۱۳ شهریور در مرکز اورژانس اجتماعی مهر حقی در بلوار خیام مشهد برای کارکنان و کارشناسان این بخش صحبت می‌کرد از اورژانس اجتماعی به عنوان یک برند تخصصی بهزیستی نام برد و گفت:  با وجود اشتراک و همپوشانی در برخی خدمات بهزیستی با سایر دستگاه‌ها، فوریت‌های اجتماعی مانند خدمات توانبخشی، خاص بهزیستی است و هیچ سازمان دیگری در کشور، چنین خدمتی به جامعه ارائه نمی‌دهد.

وی کار در اورژانس اجتماعی را سخت و فرساینده توصیف کرد و گفت: با وجود گذشت ۲۳ سال از تأسیس این نهاد مهم اجتماعی، هنوز ساختار قانونی پایداری برای نیروهای انسانی و تشکیلات آن در کشور وجود ندارد.

فیروزی یادآور شد: البته در اواخر دولت قبل، وزارت رفاه در صدد تهیه لایحه‌ای در این مورد بود که کار به دولت جدید واگذار گردید و اطلاع داریم که موضوع ساختار و تشکیلات اورژانس اجتماعی، در سطح سازمان بهزیستی و وزارت رفاه در حال پیگیری است.

وی از اورژانس اجتماعی به عنوان یک خدمت تأثیرگذار و فراگیر در کشور نام برد و گفت: امروز همه می‌دانندکه هر جا یک مشکل اجتماعی در سطح فردی و خانوادگی وجود دارد باید با اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و اهمیت فعالیت‌ها و خدمات این نهاد روز به روز بیشتر در سطح جامعه مشخص می‌شود.

وی بر به‌روز رسانی و بازآموزی دانش تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی تأکید کرد و گفت: کارشناسان اورژانس اجتماعی، مددکاران و روان‌شناسان این بخش باید با آخرین نظریات و دیدگاه‌های علمی در مورد مخاطرات اجتماعی، اصول مددکاری، مداخلات مؤثر در بحران‌های فردی و خانوادگی آشنا بوده و به مباحث علمی و تخصصی، تسلط داشته باشند تا تصمیمات آنها منطبق بر دانش و تجربه باشد.

وی گفت: بهزیستی کارهای مهم و درست زیادی انجام می‌دهد که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی خوب و منسجم، مردم از آنها اطلاعی ندارند اما به محض اینکه کوچک‌ترین خطایی در یک گستره‌ی خدمتی بسیار بزرگ رخ می‌دهد همه روی آن تمرکز می‌کنند.

فیروزی تأکید کرد: باید خدمات بسیار خوب بهزیستی در زمینه‌های تخصصی که خاص بهزیستی است و هیچ نهاد و سازمان دیگری در کشور آن را انجام نمی‌دهد برای مردم بازنمایی و بازگویی شود تا جامعه به جایگاه و اهمیت این سازمان اجتماعی تخصصی پی‌ببرد.

وی خاطر نشان کرد: خیلی‌ها از ۱۱ هزار تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی در ۵ ماه گذشته و از ۲ هزار مأموریت اورژانس اجتماعی در این مدت اطلاع ندارند.

دکتر فیروزی گفت: کار شما بسیار مهم و حساس است و به همین خاطر، باید همه‌چیز با سرعت و دقت کامل و در نهایت صحت و کمال انجام گیرد چون تأخیر در خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان یا افراد در معرض آزار و آسیب، ممکن است مداخله را به تأخیر بیندازد و مشکلات جدی‌تری برای فرد و خانواده ایجاد نماید.

شایان ذکر است در این مراسم، معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی و مدیر بهزیستی شهرستان مشهد نیز با قدردانی از پرسنل و کارشناسان اورژانس اجتماعی، سالروز تأسیس این نهاد را تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت کردند.

کد خبر 42463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد