۳۵ هزار کودک در خراسان جنوبی باید غربالگری بینایی شوند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تعداد ۴۰ هزار کودک مشمول طرح غربالگری بینایی در این استان هنوز ۳۵ هزار نفر برای معاینه مراجعه نکرده‌اند که علت اصلی آن نگرانی خانواده‌ها از شیوع کرونا است.

علی عرب نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار و ۹۱ کودک در خراسان جنوبی غربالگری بینایی شده‌اند.

وی افزود: غربالگران در ۷۲۴ پایگاه شهرها و روستاهای استان به صورت ثابت و سیار کودکان را معاینه می‌کنند که حدود ۴۵۰ فرد مشکوک شناسایی و برای بررسی‌های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی آحاد جامعه و اطمینان خاطر از امنیت کودکان تلاش می‌شود تا همه واجدان شرایط در این طرح شرکت کنند.

وی اضافه کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله از پانزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی نیز آغاز شد.

عرب نژاد گفت: البته این طرح سال‌های گذشته در آبان ماه اجرا می‌شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر زمان داده و با دامنه زمانی گسترده‌تر انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غربالگری بینایی کودکان تا پایان امسال ادامه دارد افزود: امسال مراکز مثبت زندگی به عنوان پایگاه ثابت غربالگری بینایی فعالیت می‌کنند همچنین با معرفی این مراکز به دانشگاه علوم پزشکی از این پس کودکان چهار ساله که به پایگاه‌های بهداشتی مراجعه می‌کنند، برای غربالگری بینایی به این مراکز ارجاع می‌شوند.

وی اظهار داشت: طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های تدوین شده از سوی سازمان بهزیستی کشور اجرا می‌شود و خانواده‌ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم‌بینایی در بزرگسالی دارد باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پایگاه‌های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه کنند تا از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

کد خبر 42462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد