بیش از 52 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی درسال گذشته به مددجویان بهزیستی شهرستان پرداخت شده است.

سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صحنه اقدامات این اداره را سال گذشته تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه :پرگل محمودی فر سرپرست اداره بهزیستی شهرستان صحنه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تاثیر گذار در حوزه رفاه اجتماعی و متولی ارتقاء سلامت اجتماعی منشاء خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلفجامعهمیباشد.عملکرد یکساله اداره بهزیستی این شهرستان را اینگونه تشریح کرد: این اداره دارای ۱۲۰۵ پرونده در حوزه توانبخشی و تعداد ۱۹۵ پرونده در حوزه اجتماعی( زنان سرپرست خانوار) می باشد که ماهیانه به طور کلی به مبلغ ۳/۷۴۵/۱۰۰/۰۰۰ ریال هزینه مستمری دریافت می نمایند.پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان حوزه های توانبخشی و اجتماعی میزان پرداختی بیش از ۱۰۰ درصد ظرفیت بوده است که تعهد اداره ۸۳ مورد اما به تعداد ۱۰۵ نفر جمعا به مبلغ ۰۰۰ /۵۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال پرداخت شده است.در زمینه طرح تامین مالی خرد(طرح تاک) مربوط به اشتغال کلیه افراد ساکن در روستاها تعداد ۷۰ گروه تشکیل شده است و مبلغ  ۴۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال تسهیلات پرداخت شده است⬅️ لازم به ذکر است این شهرستان رتبه اول در استان را در این طرح کسب نموده است.
 محمودی فر درخصوص بیمه خویش فرما و کارفرمایی گفت:

تعداد ۳۹ نفر در سال گذشته مبلغ ۱/۵۰۵/۶۲۹/۰۰۰ ریال دریافت نمودند که بیمه زنان سرپرست خانوار نیز به تعداد ۶۰ نفر مبلغ ۱/۱۵۶/۰۳۷/۳۵۲ ریال پرداخت گردیده است.
 او در ادامه از خدمات حوزه پیشگیری عنوان کرد:طرح غربالگری شنوایی نوزادان ۰ تا ۲ سال و غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله انجام میگیرد در این حوزه دو مرکز درزمینه ترک اعتیاد فعالیت می نمایند که یک مرکز کمپ ترک اعتیاد و مرکز دیگر به صورت دارو درمانی در زمینه ترک اعتیاد فعالیت دارد.

همچنین وی با اشاره به سه مرکز مشاوره که تحت نظارت حوزه پیشگیری فعالیت نموده و در کلیه زمینه ها با ارائه مشاوره خدمتگزار مردم شهرستان می باشند افزود:یکی از خدمات آنها مشاوره در پیشگیری و کاهش از طلاق می باشد.
 محمودی فر در ادامه توضیحات از تاسیس سه مرکز خدمات بهزیستی(+زندگی) متناسب با پراکندگی جغرافیایی و سکونت افراد جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان خبر داد و گفت: جهت تسهیل دسترسی گروه های هدف تاسیس شده‌اند، تا در توزیع عادلانه خدمات به افراد جامعه هدف اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی از مرکز توانبخشی چند معلولیتی در سطح این شهرستان که در حوزه توانبخشی و تحت نظارت این اداره می باشد شرح می‌دهد و در ادامه خدمات این مرکز را این گونه تشریح نمود : این مرکز کلیه خدمات توانبخشی از قبیل گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، بازی درمانی را بصورت یارانه ای به معلولین تحت حمایت ارائه می نماید. اورژانس اجتماعی از دیگر مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی می باشد که از سال ۱۳۹۶ در این شهرستان تاسیس شده و در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خدمت رسانی می کند. همچنین افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی را تحت حمایت خود قرار می دهد و هر گونه کودک آزاری، همسر آزاری،خودکشی،فرار از منزل، کودکان کار و ... را  با همکاری و نظارت مراجع قضایی همچنین همکاری مراکز درمانی،نیروی انتظامی و... ساماندهی می نماید.
 این مرکز دارای ۵ نیروی انسانی در حوزه سیار و مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی خدمات می دهد که به صورت ۲۴ ساعت در دسترس آحاد مردم شهرستان قرار دارد و کلیه خدمات آن بصورت رایگان می باشد. 
در پایان محمودی فر با اشاره به اینکه این شهرستان به عنوان پایلوت ایجاد شهر بدون مانع و دسترس پذیر تا سال ۱۴۰۲ انتخاب شده است و جامعه معلولین صحنه نیز در این طرح ایفای نقش می‌کنند از مسئولین درخواست کمال همکاری در زمینه مناسب سازی و شهر بدون مانع( دسترس پذیر) برای همه اقشار مختلف از جمله معلولین جانبازان و سالمندان را داشت و عنوان کرد بهزیستی بعنوان متولی این امر نیازمند حمایت و همکاری همه جانبه مسئولین و کلیه ادارات در جهت هر چه بهتر انجام شدن این طرح در شهرستان می باشد.

کد خبر 42395

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد