اصفهان؛ دوبلور نابینا تربیت می‌کند

مؤسسه «نما آوای جام جم» اصفهان، در یک اقدام تازه، امکان دوبله فیلم‌ و انیمیشن را برای نابینایان فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،شماری از نابینایان اصفهان پس از فرا گرفتن گویندگی و دوبلوری در یکی از آموزشگاه‌های این شهر، برای اجرای هنر صداپیشگی به کار گرفته شده‌اند.

دکتر ولی‌اله نصر با بازدید از مجموعه هنری جام جم که به همت یکی از هنرمندان نابینای شهر اصفهان راه‌اندازی شده است،  ضمن اشاره به توانمندی و پتانسیل بالای افراد نابینا و کم بینا در امور هنری، گفت: ویژگی خاص این مجموعه تلفیق آن از افراد نابینا، کم بینا و افراد بدون معلولیت است.

  مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، این خاصیت تلفیقی را نقطه قوتی در پیشرفت مجموعه و رشد خلاقیت افراد توانخواه در رشته‌های مختلف هنری به ویژه دوبله، ضبط نریشن، گویندگی و تئاتر دانست. 

وی به مددجویان هنرمند مجموعه، قول مساعدت در زمینه تأمین بخشی از هزینه‌های ایاب ذهاب، برگزاری کلاس‌های کمک آموزشی  و همچنین مطالبه‌گری از سازمان های مربوطه برای اشتغال و به کارگیری این عزیزان هنرمند را داد.

مدیر موسسه هنری جام‌جم گفت: ارزش کارِ این افراد وقتی مشخص می‌شود که بدانیم هنر دوبله، نیاز به تطبیقِ گفتارِ متن دوبلور با تصویر دارد که این مهم، ‌نیاز به چشم بینا و تیزبین دارد.

بدیع صنایع افزود: این هنرمندان، هم مشغول به فعالیت اجتماعی هستند و هم برای خودشان کسب درآمد می‌کنند.

وی گفت: البته رسیدن به این مرحله، کار ساده‌ای نبوده و برای هدف خود تلاشی مضاعف کرده‌اند.

 اصفهان؛ دوبلور نابینا تربیت می‌کند

 اصفهان؛ دوبلور نابینا تربیت می‌کند

کد خبر 42387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد