برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی

جلسه ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی به ریاست ایدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سالن جلسات استانداری تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در این جلسه آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر توجه ویژه مدیران کل نسبت به مسئله مناسب سازی تاکید نمود و تصویب کرد تا زمانی که استانداردهای دسترسی و مناسب سازی رعایت نگردد، هیچ نهاد و مسئولی نمی تواند مجوز ارائه خدمات عمومی (اعم از اماکن تجاری، درمانی ، مسکونی و ..) را صادر نماید.

برگزاری اولین ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی

همچنین وی به شهرداری ها و نظام مهندسی تکلیف کرد دوره های بازآموزی مرتبط با مباحث مناسب سازی برای مهندسان مشاور ، پیمانکاران و .. به صورت مداوم برگزار نمایند. 

در این جلسه دکتر سعید فریور مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی نیز طی گزارشی از نتایج ارزیابی وضعیت مناسب سازی دستگاههای استان (جشنواره شهید رجایی) در سال ۹۸ و ۹۹ افزود: در سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۷۱ ارزیابی شده و میانگین درصد مناسب سازی ادارات کل ۷۵.۲۰% بود. در سال ۱۳۹۹ درصد میانگین کل مناسب سازی ادارات کل ۸۷% بود. همانطور که می بینیم ۱۲% ارتقا در وضعیت مناسب سازی ادارات کل مشاهده می شود. همچنین تعداد ۷۹۱ اداراه در سطح استان و شهرستان ارزیابی شده و میانگین درصد مناسب سازی ۵۰.۷۳% بود.

برگزاری اولین ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۷۹۰ اداره در سطح استان و شهرستان ارزیابی شده ، ولی میانگین شهرستانها و استان ۴۹.۸۶% بود، گفت: ۲۳۶ بانک در سطح استان ارزیابی شدند که میانگین درصد مناسب سازی ۵۰.۵۳% بوده ، و متاسفانه تغییری در وضعیت مناسب سازی ادارات سطح شهرستان مشاهده نمی شود.   

گفتنی است در این جلسه فرمانداران ، شهرداران و روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای خوی، و شاهین دژ (دو شهرستان پایلوت بدون مانع) به اقدامات انجام گرفته در راستای سهولت و دسترسی در شهرستانهای خودشان و مشکلات و موانع مناسب سازی اشاره نمودند.

  

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر گردید تا زمانی که استانداردهای دسترسی و مناسب سازی رعایت نگردد، هیچ نهاد و مسئولی نمی تواند مجوز ارائه خدمات عمومی و یا تمدید فعالیت (اعم از اماکن تجاری، درمانی ، مسکونی و ..) را صادر نماید. 

- شهرداری ها و نظام مهندسی دوره های بازآموزی مرتبط با مباحث مناسب سازی برای مهندسان مشاور ، پیمانکاران و .. به صورت مداوم برگزار نمایند. 

- کلیه دستگاههای استان اهتمام ویژه در خصوص بهبود وضعیت مناسب سازی ساختمان های اداری خود در سطح ادارات کل و شهرستانها ( خصوصاً شهرهای پایلوت مناسب سازی (خوی و شاهین دژ)) داشته باشند.

برگزاری اولین ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی

برگزاری اولین ستاد مناسب سازی آذربایجان غربی

کد خبر 42378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد