۱۱ هزار و ۵۹۷ کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۱ هزار و ۵۹۷ کودک قزوینی از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون توسط این اداره کل غربالگری بینایی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: غربالگران در ۵۵ پایگاه در سطح استان به صورت ثابت و بصورت سیار در سطح شهرها و روستاها کودکان را معاینه می کنند که از کودکان معاینه شده  ۹۸۷ فرد مشکوک شناسایی و جهت بررسی های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند.

وی افزود: به نظر می رسد با توجه به تعداد ۶۰ هزار کودک مشمول طرح هنوز تعداد زیادی جهت معاینه مراجعه نکرده اند که علت اصلی آن نگرانی خانواده ها از شیوع کرونا می باشد که با اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه و اطمینان خاطر از امنیت کودکان تلاش می شود تا همه واجدان شرایط در این طرح شرکت کنند.

این مسوول یادآور شد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله از پانزدهم اردیبهشت ماه همزمان با سراسرکشور در قزوین نیز آغاز شده است .

وی ادامه داد: البته این طرح در سال های گذشته در آبان ماه برگزار می شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییر زمان داده و با دامنه زمانی گسترده تری انجام می شود.

این مسوول با اشاره به اینکه غربالگری بینایی کودکان تا پایان امسال ادامه دارد،گفت: در سال جاری مراکز مثبت زندگی به عنوان پایگاه ثابت غربالگری بینایی فعالیت می کنند و همچنین با معرفی این مراکز به دانشگاه علوم پزشکی از این پس کودکان چهار ساله مراجعه کرده به پایگاههای بهداشتی ، جهت غربالگری بینایی به این مراکز ارجاع می شوند.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: طرح های غربالگری پیشگیری از معلولیت ها با توجه به دستورالعمل های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می شود و خانواده ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی دارد باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به پایگاههای تعیین شده در هر شهرستان مراجعه  و از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

کد خبر 42336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد