پنج هزار نوزاد قزوینی غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: پنج هزار نوزاد قزوینی از ابتدای امسال در اجرای طرح غربالگری شنوایی توسط این اداره کل شرکت داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: کم شنوایی از جمله شایع ترین نقص مادرزادی در زمان تولد می‌باشد که با توجه به پنهانی بودن آن، تشخیص زودرس این مساله بسیار مشکل بوده و عموما بسیار دیر تشخیص داده می شود.

به گفته این مسوول، کم شنوایی در کودکان وضعیتی پنهان به شمار رفته و در صورت اجرا نشدن برنامه‌های غربالگری شنوایی ممکن است کم شنوایی از ۱۸ تا ۲۴ ماهگی کودک پنهان بماند.

وی اضافه کرد: کاهش شنوایی نیز شایع ترین نقص مادرزادی بوده و میزان شیوع کم شنوایی در زمان تولد بیش از ۲ برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی کودکان است.

وارثی یادآور شد: طرح غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی به موقع و زود هنگام اختلالات شنوایی و ارایه خدمات لازم و مداخله بهنگام جهت جلوگیری از عوارض کم شنوایی حداکثر تا سن یک ماهگی نوزاد صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی، افزود: استان قزوین با تهیه دستگاه‌های مدرن غربالگری و نیز همکاری  مناسب دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت بخش خصوصی مبادرت به اجرای برنامه غربالگری شنوایی در بیمارستان‌های کوثر و رازی قزوین، ۹۶ تختخوابی و شفا در تاکستان  و حضرت امیرالمومنین (ع) بویین زهرا کرده است.

کد خبر 42332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد