۴۶۶ معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: ۴۶۶ معتاد متجاهر از ابتدای امسال با اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی در مراکز بهزیستی قزوین پذیرش شدند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: بهزیستی استان قزوین در ۲ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد و مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شده اند.

وی افزود:  مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد مراکزی هستند که بر اصل پرهیز از هرگونه مصرف داروی مخدر و جایگزین خدمات درمانی ،روانشناختی و مددکاری با مشارکت گروه‌های همتا و خودیار به‌صورت اقامت داوطلبانه به مدت یک تا سه ماه به افراد با اختلال مصرف مواد مخدر یا روان‌گردان ارائه ‌می ‌دهد.

این مسوول گفت: مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ماده ۱۶ وظیفه نگهداری از معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان که تمایلی برای درمان نداشته و به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند را بر عهده  دارند و  با دستور مقام قضایی برای مدت یک تا سه ماه در مراکز مجاز ماده۱۶  درمان و کاهش آسیب نگهداری می‌شوند.

وارثی اضافه کرد: این افراد با روش های مختلفی از جمله دستگیری توسط نیروی انتظامی، غربال و بررسی شرایط بیمار و  تشخیص تجاهر بیمار، صدور دستور مقام قضایی، سم زدایی، استفاده از خدمات روانشناختی، گروه درمانی، آموزش مهارت های زندگی و غیره به مراکز ذکر ده ارجاع داده می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا در کشور این اداره کل تمامی دستورالعمل های بهداشتی را در این مراکز رعایت کرده و حجم ابتلا این افراد به کرونا بسیار پایین است.

کد خبر 42331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد