دیدار مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری سمنان

ایزدپور : ۳۰ درصد از اماکن و فضاهای شهری بمنظور حضور جامعه هدف در شهرها مناسب سازی شده است

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل با حضور در صحن علنی شورای شهر سمنان ، با اعضای شورا و سرپرست شهرداری سمنان دیدار کرد که در این دیدار حسین نوحی معاون پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل ایشان را همراهی می کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، شهدای مدافع حرم و سلامت و تبریک هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر از حضور در صحن شورای شهر ابراز کرده و اظهار داشتند :  تعاملات شورای شهر و شهرداری با بهزیستی استان در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی قابل تقدیر است و این فرصت مناسبی بمنظور پاسداشت خدمات و فعالیت های شورا و شهرداری است.

ایشان در ادامه : بهزیستی استان هم اکنون بیش از ۲۷ هزار نفر توانخواه را تحت حمایت دارد که از این تعداد بیش از سیزده هزار معلول از خدمات بهزیستی بهر مند می شوند که دو درصد معلولین تحت حمایت دارای معلولیت شدید و خیلی شدید می باشند.

ایزدپور ضمن بیان این مطلب که قریب به یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانواده نیز تحت حمایت بهزیستی استان سمنان می باشند اهم فعالیت های سازمان بهزیستی را اورژانس اجتماعی، نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، کمپ های ترک اعتیاد، صدور مجوزات مراکز غیر دولتی، مشاوره و مشاوره ژنتیک، غربالگری بینایی و شنوایی و ... بیان و اظهار داشتند : یکی از ارتباطات و تاملات بهزیستی شورای شهر و شهرداری موضوع مناسب سازس اماکن عمومی و فضاهای شهری است.

مدیر کل بهزیستی گفت : موضوع مناسب سازی یکی از دغدغه ها و اهداف اصلی سازمان بهزیستی است  و همانگونه که همیشه گفته شده است مناسب سلزی اماکن عمومی تنها نیاز معلولین نیست و مورد استفاده آحاد جامعه است. با اجرای طرح های مناسب سازی در شهرها ما شاهد حضور این قشر از افراد در جامعه و ایفای نقش اجتماعی آنان خواهیم بود.

ایزدپور با همراهی و همکاری ستاد مناسب سازی استان هم اکنون  ۳۰درصد معابر و اماکن عمومی در استان مناسب سازی اجرا که امیدواریم با همدلی و همراهی کلیه دستگاه های مرتبط و اعضای شورای شهر و شهرداران جدید در استان بتوانیم این امر را گسترش دهیم و به زودی شاهد مناسب سازی بیشتر اماکن و فضاهای شهری و پیرو آن حضور معلولین در جامعه باشیم.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان سخنان خود ضمن تقدیر مجدد از هماهنگی و برنامه ریزی بمنظور حضور در صحن شورا ابراز داشتند : نگاه و نگرش در سازمان بهزیستی کشور به مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری مختص و یک مجموعه یا یک مکان خاص نیست، باید تمام شهر برای حضور معلولین، جانبازان، سالمندان و ... مناسب سازی شود و بهزیستی بدنبال تحقق این هدف است.

در ادامه این دیدار پیرامون موضوعاتی از قبیل مناسب سازی اماکن، کودکان کار و خیابانی، تکدی گری و موسسات تحت نظارت فی مابین مدیرکل، معاون پشتیبانی بهزیستی استان و اعضای شورای شهر مباحثی مطرح که علیرضا ایزدپور و حسین نوحی به سولات مطرح شده پاسخ و توضیحات تکمیلی ارائه گردند.

کد خبر 42267

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبداله خالودی IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    بهتر بود جناب ایزدپور از کوتاهی و عدم نظارت بهزیستس-شورای شهر - شهرداری-نظام مهندسی و دیگر ارگان های ذی ربط در خصوص مناسب سازی ساختمان های عمومی هم صحبت می کردند.

    پاسخ سایت: تمامی این مطالب در این جلسه بیان و پیگیری شد

خدمات الکترونیک پرکاربرد