توانمندسازی بانوان قزوین با مشارکت گروه‌های همیار بهزیستی انجام می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: توانمندسازی بانوان تحت پوشش این اداره با مشارکت گروه‌های همیار بهزیستی قزوین انجام می‌شود که تا به امروز نتایج خوبی را به همراه داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی با اشاره به نقش گروه های همیار در مراکز مثبت زندگی، اظهار داشت: توجه به سلامت و تامین نیازهای همه افراد جامعه به ویژه افرادی که در تنگناهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی  هستند از جمله سیاست های رفاهی و تامین اجتماعی هر کشوری به شمار می رود و گامی مهم در مسیر دستیابی به عدالت اجتماعی است.

وی افزود: شاید بتوان گفت بهترین و اثربخش ترین برنامه ها در این مسیر، برنامه های توانمندسازی زنان باشد که تمرکز اصلی آن بر توان افزایی و استقلال بانوان است.

این مسوول با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان بهزیستی در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طرح گروه های همیار است، گفت:  این طرح به منظور حمایت از زنان سرپرست خانواری که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند اجرا شده است و این افراد با عضویت در این گروه ها می توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کنند.

وارثی اضافه کرد: در همین راستا با توجه به سیاست سازمان در توسعه خدمات عدالت محور با بهره مندی از ظرفیت های مردمی، شبکه‌ای از واحدهای غیردولتی فعال تحت عنوان مراکز خدمات بهزیستی تشکیل شد و طرح گروه های همیار به این مراکز با توجه به نقش آنها در ارائه همه خدمات سازمان، پاسخگویی بهینه به جامعه هدف و بهره مندی از کارکنان دارای تخصص، تجربه و دانش لازم واگذار گردید.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی در راستای واگذاری این خدمت، اقدام به بررسی جامعه هدف و استعدادیابی آموزش اعضای گروه همیار در جهت ارتقای مهارت های ارتباطی، حل مساله، مسئولیت پذیری، تدوین کسب و کار و بازاریابی پرداخته و در نهایت از بین افراد متقاضی پنج نفر به عنوان اعضای اصلی گروه همیار انتخاب می شوند تا بتوانند برای ایفای وظایف و نقش های محوله تلاش کنند.

کد خبر 42052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد