پذیرش دانشجویان دارای معلولیت در دانشگاه فرهنگیان با معرفی کد رشته های مخصوص

معاون آموزشی،برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور؛اهم اقدامات این سازمان در حوزه مناسب سازی برای حمایت از دانش آموزان با نیازهای خاص را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ مجید هداوند معاون آموزشی، برنامه‌ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه با اشاره به حمایت و آموزش سازمان آموزش و پرورش استثنایی از گروه های مختلف دانش آموزان شامل دانش آموزان آسیب دیده بینایی و شنوایی، دانش آموزان دارای معلولیت جسمی-حرکتی، دانش آموزان دارای مشکل یادگیری و رفتاری و... گفت: برخی این دانش آموزان با رتبه های خوب در کنکور قبول می شدند و به دلیل مشکلاتی که در پذیرش آنها در دانشگاه فرهنگیان و برخی موسسات آموزش عالی وجود داشت، حق این افراد ضایع می شد، به همین خاطر یکی از مصوبات این ستاد هماهنگی و پیگیری پذیرش آنان بود که با هماهنگی وزیر رفاه و وزارت آموزش و پرورش شیوه نامه ای تدوین شد و کد رشته هایی معرفی و به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد.

به گفته هداوند مناسب سازی ۱۲۶۷ مدرسه توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، افزایش ۱۳ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور به ۴۴ سالن ورزشی در کشور توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ایجاد ۱۴۱ سالنهای دویست مترمربعی ورزشی با مشارکت سازمان نوسازی در مدارس ویژه و ... نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای مناسب سازی فضا برای دانش آموزان دارای نیازهای خاص هستند.

وی همچنین به مناسب سازی فضای محیطی معابر و مدارس ویژه، ایجاد سطوح شیبدار، نصب میله در راه پله ها، آسانسورها، تعبیه رمپ و... و. در مراکز آموزشی، مناسب سازی فضای  ۳۲ مدرسه پذیرای  الگو ( ابلاغ اعتبار  ۵۰ میلیون به هر مدرسه)، ابلاغ اعتبار ۵۳  میلیون به ۳۲ مدرسه پشتیبان جهت تجهیز آموزشی از سوی سازمان نوسازی وتجهیز مدارس، تاسیس و مناسب سازی ۶۲ مدرسه ویژه طیف اتیسم را به عنوان اقدامات دیگر در این زمینه معرفی کرد.

معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین به مناسب سازی محتوای برنامه مدرسه تلویزیونی ایران و اپیلیکیشن شاد، تهیه ۲۴۰ دستگاه نوت تیکر برای دانش آموزان آسیب دیده بینایی، تهیه و خرید تجهیرات ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی، جسمی – حرکتی(بهدید، مگنی فایر، ذره بین، میز و صندلی ویژه دانش آموزان جسمی حرکتی)  با تامین هزینه از سوی مرکز روابط بین الملل وزارت آموزش و پرورش به ارزش ۳ میلیارد  و ۸۰۰ میلیون تومان  خبر داد.

برای دستیابی به گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش در زمینه مناسب سازی اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 41960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =