پیام تبریک مدیرکل بهزیستی مازندران به مناسبت روز پزشک

دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیر کل بهزیستی مازندران به مناسبت فرارسیدن اول شهریور زادروز حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک در پیامی این روز را به پزشکان سراسر کشور تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ متن پیام به شرح ذیل است :

بسمه تعالی

در ایام عزای حسینی که ندای "هل من ناصر ینصرنی" شنیده می‌شود، جامعه ی بهداشت و درمان کشور به این ندا لبیک گفته و به یاری هم میهنان خویش شتافته است.

"روز پزشک" امسال، در واقع یادآور مجاهدت های جمع زیادی از مدافعان سلامت در سراسر کشور است که دلسوزانه و مخلصانه سلامتی و جان خویش را در راه خدمت به مردم بزرگ‌ ایران نثار کردند.

در ماه های طولانی قبل، شرایطی سخت و طاقت فرسا بر پزشکان و کادر درمانی کشور گذشته و به راستی زبان قاصر از بیان رشادت های پزشکان، پرستاران و کلیه کادر درمانی کشور است که در تمامی این ماه ها فداکارانه تلاش نمودند و بار سنگین حفاظت از سلامت مردم بزرگ ایران را بر دوش کشیدند و در این راه تعدادی از آنان نیز با فدا نمودن جان گرانبهای خویش به شهادت رسیدند.

با مروری در تاریخ مهین مان می توان دریافت که برای اعتلای نام ایران ، تاریخ سرشار است از جان‌فشانی‌ها و ازخودگذشتگی‌های اقشار مختلف جامعه و صد البته در تاریخ پزشکی این سرزمین نیز شاهد به ثبت رسیدن فداکاری‌ها و ایثارگری های فرشتگان سفیدپوشی هستیم که برای جلب رضایت الهی، تأمین و حفظ سلامت و آرامش مردم را با نثار جان خویش رقم زده اند. به یقین نام آنان همواره به بزرگی در اذهان ایرانیان ثبت و ضبط خواهد ماند و مردم قدرشناس ایران، این ایثار و ازخودگذشتگی مدافعان سلامت را که‌برگ زرین دیگری در تاریخ پزشکی این سرزمین است پاس خواهند داشت.

هر چند پزشکان کماکان فعالانه و با جدیت در خط مقدم میدان‌ مقابله و مبارزه با این ویروس، افتخار آفرین ایستاده اند اما ضروری است ما و همه ی مردم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی ، نقشی موثردر کاهش آلام و خستگی های این ایثارگران داشته و هموار کننده دستیابی به موفقیت در مهار و کنترل این ویروس در کشور باشیم.

ایمان دارم که هیچ سد و مانعی راه را بر خدمت خیرخواهانه و خدا دوستانه ی پزشکان، این پیام آوران رحمت الهی نمی تواند بست و در آئین مهر ورزی پزشکان هیچ عامل تحدید ، تهدید و حد و مرزی نمی توان تصور کرد و هم میهنان همواره از آبشار عاطفه و علم این عزیزان ، سرسبزی و جان تازه خواهند یافت.

یکم شهریور فرصتی برای قدرشناسی و قدردانی از خدمات ارزشمند همکاران ارجمند پزشک است که ایثارگرانه در جای جای این مرز و بوم بار سنگین مراقبت از سلامتی مردم عزیز سرزمین مان را در برابر بیماری مهلک کرونا بر عهده گرفته اند.

اینجانب ضمن عرض تبریک‌مجدد این روز به همه ی آحاد جامعه ی پزشکی بویژه پزشکان گرامی ، خصوصا همکاران خوب پزشک شاغل در بهزیستی مازندران، امیدوارم همه ی سپید جامگان عزیز در سایه ی ایزد متعال سرافراز باشند و همواره هدف عالی شفابخشی که فطرت آشنای تمامی انسان هاست را با رویکرد پزشکی جامعه نگر و یکپارچه، سرلوحه ی تلاش بی وقفه خود قرار دهند.

دکتر فرزاد گوهردهی

مدیر کل بهزیستی مازندران

کد خبر 41793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد